17-18 października hala Soho Factory w Warszawie zamieniła się w prawdziwą fabrykę druku, gdzie oprócz prezentacji maszyn można było wziąć udział w licznych prelekcjach i szkoleniach. Organizatorem eventu była redakcja OOH magazine.
Festiwal Druk był wyjątkową okazją do zapoznania się z najnowszą ofertą mediów i maszyn do druku wielkoformatowego oraz cyfrowego oraz odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na event w drugiej połowie roku. Jest to czas kiedy drukarnie poszukują nowych rozwiązań i planują inwestycje na kolejny rok. Festiwal Druku jest eventem, który łączy w sobie formułę targów, szkoleń, warsztatów i prezentacji. Jest to nowatorski projekt, który stworzył dostawcom możliwość do zaprezentowania swojej oferty i jednocześnie syntetycznego przekazania wiedzy na temat różnych technologii druku.
Podczas Festiwalu Druku odbyły się liczne prelekcje, prowadzone przez ekspertów z branży. Gościem specjalnym eventu była znany grafik, plakacista Andrzej Pągowski, który opowiedział o zasadach kreacji materiałów reklamowych. Festiwal Druku był także okazją do świętowania 35. lecia pracy zawodowej grafika.
Wśród wystawców znalazła się czołówka dostawców mediów i maszyn do druku wielkoformatowego oraz cyfrowego: Agfa Graphics, Agraf, Alma Trend, Color Labolatory, Digicom, Dyskret, Epson, Europapier-Impap, Joker, KML Solutions, Media Center Printware, Median, Oki, PolKos, Papierundo.pl, Proficolor, Reprograf, Ultima Displays Polska. Firmy zaprezentowały swoje nowości produktowe, które debiutowały na międzynarodowych imprezach targowych w tym roku. Festiwal Druku był okazją, żeby poznać specyfikę pracy ploterów, przetestować możliwości i na własne oczy sprawdzić jakość produktów.
Wystawy bardzo pozytywnie oceniają pierwszą edycję. – Mimo, że był to pierwszy tego typu Festiwal uważamy go za udany – mówi Sławomir Jakubów, Business Development Manager Advertising Media firmy Europapier-Impap – Nasze stoisko odwiedziło ponad 130 osób, które były zainteresowane współpracą lub pozyskaniem bardzo konkretnych informacji dotyczących produktów i ich zastosowań. To, co wyróżniało Festiwal Druku od innych tego typu imprez to prawie całkowity brak przypadkowych osób. Te, które odwiedziły nasze stoisko były bardzo kompetentne – dodaje Sławomir Jakubów. Tego samego zdania jest Michał Śliz, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu – mówi Michał Śliz – Liczba osób, jakie odwiedziły nasze stoisko oraz wykonywany przez nie profil działalności wskazują, że organizatorzy trafili z pomysłem na imprezę. Na finalne efekty z pewnością przyjdzie nam zaczekać, ale liczbą konkretnych rozmów handlowych, jakie przeprowadzili obecni na stoisku przedstawiciele naszego działu inkjetowego – Adriana Piotrowska, Artur Cajler i Przemysław Arabski – jesteśmy usatysfakcjonowani. Mamy nadzieję, że część z nich już wkrótce zaowocuje dostawami kolejnych ploterów wielkoformatowych z naszej oferty – dodaje Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics.
Festiwal Druku został zorganizowany w bardzo specyficznym miejscu – w jednej z zabytkowych hal Soho Factory, która wcześniej służyła jako walcownia. Hala zachowała swój industrialny, przemysłowy klimat i świetnie wpisała się w koncepcję Festiwalu. 17 i 18 października przestrzeń hali zamieniła się w prawdziwą fabrykę druku, gdzie nowoczesna aranżacja spotkała się z surowym klimatem wnętrza starej walcowni.