Logo

Marketing MIX

Kanclerz Merkel ponownie w reklamie Sixt

Sixt, firma zajmująca się wypożyczaniem samochodów, już po raz drugi wykorzystała wizerunek kanclerz Niemiec w swojej nowej reklamie.

Na zdęciu z reklamy Sixt widzimy uśmiechniętą Angelę Merkel na tle Subaru Forestera z podpisem „Dla wszystkich, którzy chcą odkrywać #nowe lądy”. To nawiązanie do słów, które niedawno padły z ust samej kanclerz odczas spotkania z prezydentem Stanów Zjednoczonych, Barackiem Obamą. Użyła ona wtedy stwierdzenia, że Internet  to dla nas wszystkich niezbadane terytorium. Internauci momentalnie podchwycili te słowa i zaczęli z nich kpić tak intensywnie, że momentalnie temat stał się jednym z trendów na Twitterze. Zawarty w haśle Sixt hashtag #Neuland pozwala śledzić popularne teraz w sieci żarty z kanclerz Niemiec.

To nie pierwszy raz, kiedy Sixt w prześmiewczy sposób wykorzystuje wizerunek Angeli Merkel. W 2001 roku, jeszcze zanim została kanclerzem, w prasie pojawiła się reklama wypożyczanych przez firmę kabrioletów, ze zdjęciem i ironicznym komentarzem na temat fryzury liderki niemieckiej Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej.

Kampanię przygotowała agencja Jung von Matt.