Agencja SaltPepepper Brand Design zajęła się dostosowaniem opakowań firmy Tikkurila, zajmującej się produkcją farb, na rynek polski.
Relaunch opakowań był następstwem zmian brandingowych marki, które Tikkurila rozpoczęła globalnie od odświeżenia logotypu. Agencja była odpowiedzialna za opracowanie projektów opakowań farb skierowanych na rynek polski na podstawie nowego, spójnego systemu stworzonego globalnie dla designu opakowań marki. Zadanie dostosowania opakowań na rynek polski obejmowało produkty m.in. z linii Tikkurila Optiva, Tikkurila Valtti, Tikkurila Pure White, Tikkurila Super White, Tikkurila Everal – łącznie ponad 100 SKU.
– Nowa architektura opakowań opiera się na zastosowaniu key visuali oraz ujednoliconej struktury komunikacji na opakowaniu. Dużą wagę przyłożyliśmy do wypracowania spójności poszczególnych produktów i wszystkich SKU w ramach każdej z linii. Dzięki zastosowaniu tożsamej kodyfikacji w projektach poszczególnych key visuali, utrzymaliśmy efekt rozpoznawalności marki produktów. Portfolio ma teraz spójny, łatwo identyfikowalny charakter. Jasna, przejrzysta architektura tekstu ułatwia szybkie i prawidłowe odczytywanie kluczowych informacji – wyjaśnia Grzegorz Brzóska, Strategy & Business Development Director SaltPepepper Brand Design.
JK