Marketing MIX Niebanalna kampania społeczna  „Zgazu Tanoga”

Niebanalna kampania społeczna  „Zgazu Tanoga”

32
0

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wystartował z kampanią pod hasłem „Zgazu Tanoga”,  skierowaną do młodych kierowców i promującą odpowiedzialną jazdę samochodem. By do nich  dotrzeć   postawiono na zaskakujący i dowcipny przekaz i stworzono zabawny spot, którego bohaterem jest doświadczony i opanowany Mistrz Tanoga. Zgazu Tanoga.

 „Zgazu Tanoga” to odpowiedź Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na sytuację na drogach, szczególnie wśród tzw. „młodych kierowców”. Jak bowiem pokazuje raport pt. „Wypadki drogowe w Polsce w 2014 r.”[1], kierowcy w wieku 18-24 lata powodują blisko 21% wszystkich wypadków w naszym kraju. Przyczyną ok. 40% z nich jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Kierowców w tej grupie wiekowej cechuje ponadto brak doświadczenia, przecenianie własnych umiejętności oraz skłonność do ryzykownej jazdy i brawury.

Z uwagi na kategorię wiekową grupy docelowej zdecydowano się na kampanię viralową.

W ramach kampanii został przygotowany spot, który w zaskakujący i dowcipny sposób ma przekonywać młodych kierowców do bezpiecznego zachowania na drogach. Pomocny w tym ma być główny bohater spotu, Mistrz Tanoga, który dzięki swojemu doświadczeniu i wielkiemu opanowaniu szkoli nadmiernie pewnego siebie młodego kierowcę, uczy go cierpliwości, pokory i szacunku dla innych na drodze. Kampania ma zainspirować młodych odbiorców do zerwania ze negatywnymi nawykami i odpowiedzialnego podejścia do tematu jazdy samochodem.

Do współpracy w akcji zaproszono popularnych vlogerów, blogerów i YouTuberów, do których rozesłano personalizowany mailing.

Już w pierwszych dniach kampanii film odniósł ogromny sukces w Internecie. Od momentu opublikowania go w sieci w poniedziałek (a więc zaledwie w ciągu pierwszych dwóch dni trwania kampanii) obejrzało go już ponad 0,5 mln internautów (!!!), z każdą minutą pod  postem opublikowanym na  Facebookowym profilu Krajowej Rady BRD – Włącz Myślenie przybywa like-ów (już ponad 2,2 tys.) i kolejnych udostępnień (już ponad 7,5 tys).

Poza materiałem video prowadzone będą także działania w mediach społecznościowych, które dodatkowo mają wymiar edukacyjny. Kreacją, produkcją oraz promocją video zajęła się agencja John Pitcher wraz z Domem produkcyjnym Panato.pl

[youtube=”sGUbhDNEUeg”]

JK

[1]Raport za: http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html