O sposobach na udany EVENT i przyszłości branży eventowej mówi Adriana Piekarska, i właścicielka marki Exclusive Event.
Czym jest dla Ciebie nominacja w konkursie Bizneswoman Roku?
Adriana Piekarska: Nominacja w konkursie jest dla mnie kolejnym wyzwaniem, jak również możliwością pokazania szerszej publiczności, jak szaloną i ciekawą branżę reprezentuję. Dodatkowo, wierzę, że moja historia i ścieżka kariery mogą być motywacją dla kobiet, którym brakuje odwagi, by rozpocząć nowe życie w zupełnie innej, biznesowej rzeczywistości. Chcę pokazać całą sobą, iż nie ma w życiu rzeczy niemożliwych, a ciężka praca oraz pokonanie strachu przed nieznanym, może być początkiem cudownej przemiany. Czasami to, co wygląda na totalne szaleństwo, jest właśnie naszą drogą do sukcesu…
Czy kobiety mają pod górkę w biznesie?
Kobietom zdecydowanie trudniej jest wznieść się na szczyt, a ich zwycięstwo często okupione jest wielkim wysiłkiem. Mam jednak wrażenie, że wielokrotnie są one bardziej zdeterminowane oraz nastawione na osiągnięcie zamierzonego celu – nie bez powodu pokutuje stwierdzenie, że „Sukces jest kobietą”. Osobiście, zamiast zastanawiać się nad tym, czy mam pod górkę bardziej, czy mniej – po prostu działam i cieszę się każdym, zarówno małym, jak i tym trochę większym sukcesem.
Jak być skuteczną bizneswoman?
Należy być dynamiczną i otwartą, niezależną i oryginalną, sięgać po nowe rozwiązania, nie bać się ryzyka, wyjść poza strefę komfortu i wykasować ze swojego słownika stwierdzenia „nie da się” oraz „nie dam rady”. Od zawsze wierzyłam, że to, co sobie zaplanuję i wymarzę, musi się wydarzyć prędzej czy później, jednocześnie wyznając szereg zasad, którym przez lata jestem wierna i które pomogły mi w osiąganiu sukcesów – są to m.in. lojalność, empatia, budowanie relacji z drugim człowiekiem, umiejętność rozumienia zachować ludzkich oraz skuteczne mobilizowanie innych do twórczego działania. Nieumiejętne postępowanie i niezrozumienie, stanowią bowiem przeszkodę w drodze po radość i sukces.
Świat daje nam ogromne możliwości, ale cóż z tego, jeśli mamy w głowie mnóstwo ograniczeń oraz blokad. Byś skuteczną bizneswoman, znaczy zaufać sobie, nie robić nic wbrew swoim przekonaniom oraz pozwolić sobie odczuwać zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje, wierzyć swojej intuicji, nie oceniać siebie. Zasada jest prosta – dążyć do największej spójności między swoim „myślę”, „mówię”, „robię” i „czuję”. Chcąc osiągnąć sukces w biznesie, należy się po prostu śmiało i bezpretensjonalnie na niego skazać.
Działasz w branży EVENT. Jak ją oceniasz?
Branża ma wiele do zaoferowania i niewątpliwie ma ogromny potencjał. Należy jednak pamiętać, że wciąż jest bardzo młoda i dopiero się rozwija, mając tym samym jeszcze wiele do zrobienia. Oceniam na plus wzrost świadomości wśród zleceniodawców, dla których eventy coraz rzadziej stanowią jedynie swoisty sposób na rozrywkę oraz element kosztów, częściej natomiast traktowane są jak doskonałe narzędzie marketingowe, za pomocą którego oczekują określonego rezultatu m.in. wzrostu zysku przedsiębiorstwa osiągniętego przez zwiększenie sprzedaży. Można więc mówić tutaj o swoistej inwestycji, gdzie kluczowe znaczenie ma stopień realizacji założonych celów biznesowych, jak również zwrot z inwestycji (tzw. ROI eventu).
Kolejnym dowodem na to, iż branża eventowa w Polsce jest w bardzo obiecującej kondycji jest dostęp do coraz to ciekawszych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych, jakimi są chociażby rozszerzona rzeczywistość czy multimedialna scenografia przenosząca widza w niezwykły świat eventu.
W jakim kierunku będzie się rozwijać w najbliższym czasie?
Myślę, że branża będzie rozwijać się w kierunku jeszcze większego zespolenia z innymi działaniami marketingowymi, w tym reklamowymi i PR-owymi. Wierzę, że uda się wypracować wysokie standardy i dobre praktyki oraz wyeliminować problemy, które w tej chwili doskwierają branży. Mam też nadzieję, że Polska stanie się jeszcze atrakcyjniejszą destynacją biznesową, a stale rozwijająca się infrastruktura, fachowy personel, profesjonalizm oraz kondycja gospodarki, sprawią, że coraz więcej międzynarodowych wydarzeń – specjalistycznych konferencji, koncertów czy imprez sportowych – będzie się odbywać właśnie w naszym kraju.
Jakie eventy są na topie?
Zdecydowanie na topie są eventy powiązane z nowoczesnymi technologiami, które są niejako nierozłączne z branżą eventową i pozwalają na coraz to większe zaskakiwanie odbiorcy. Duża popularnością cieszą się wydarzenia hybrydowe, zaawansowane platformy do zamawiania poszczególnych usług eventowych, aplikacje, umożliwiające budowanie relacji z uczestnikami wydarzenia na każdym etapie komunikacji, jak również nowinki technologiczne, mające na celu uatrakcyjnienie eventu, (m.in. beacony, atrakcje typu Oculus, czy piramidy holograficzne). Wyzwania, jakie stoją przed organizatorem nie należą do najprostszych – zaangażować, pobudzić wyobraźnię, wzbudzić emocje i zainteresowanie, zaproponować rozrywkę na odpowiednim poziomie, skutecznie komunikować i umiejętnie łączyć te wszystkie elementy w jedną, spójną całość. Na topie są również eventy w nietuzinkowych wnętrzach, czy lokalizacjach – im bardziej wyszukana i jeszcze „nieodkryta” przestrzeń – tym większy efekt WOW. I jak to mawiają – „Aby zaistnieć, trzeba się wyróżnić” i ta idea powinna przyświecać topowym agencjom w Polsce.
Czy jest przepis na udany event?
Owszem – Exclusive Event 🙂
Rozmawiał Robert Załupski
Adriana Piekarska – właścicielka marki Exclusive Event. Posiada 11-letnie doświadczenie w branży eventowo-gastronomicznej oraz 6-letnie doświadczenie w pracy trenera. W latach 2012 oraz 2014 otrzymała nominację w konkursie Osobowość Roku Mice Poland w kategorii Organizator Roku.