Klub Twórców Reklamy ogłosił 311 nominacji spośród 1210 zgłoszonych prac w tegorocznej edycji konkursu KTR.
Prace oceniane były w 12 kategoriach: Kampania, Film, Druk, Radio, Media, Active Advertising, Digital & Mobile, Design, Fotografia, Ilustracja, Warsztat Audio / Video oraz PR & Event.
Przewodniczącą tegorocznego Konkursu KTR była Luciana Cani, Senior Vice President i Executive Creative Director w agencji Lapiz. Prace oceniało 111 osobowe jury pod przewodnictwem siedmiu przewodniczących grup jurorskich.
Najwięcej nominacji do nagród przyznało w kategoriach: DESIGN, WARSZTAT AUDIO VIDEO, oraz ILUSTRACJA.
W kategorii PR & EVENT – przyznano 23 nominacje, które zostały wybrane z 67 zgłoszeń.
Wśród z nich znalazły się działania i realizacje przygotowane przez: Mullenlowe Warsaw, endorfina events, IRL, Grey Group, Havas PR, Walk, VML Poland, DDB & TRIBAL, Isobar Polska, Deloitte Digital, K2, Young and Rubicam Poland, Twin digital collective, VMR, Krakowskie Biuro Festiwalowe.
W kategorii DRUK – przyznano 10 nominacji, wybranych spośród 47 zgłoszeń.
Wśród nich znalazły się outdoor, reklamy prasowe przygotowane przez: LiquidThread, Change/ Serviceplan, Walk, Saatchi & Saatchi IS, McCann Worldgroup.
Wśród agencji, największą liczbą nominowanych prac może pochwalić się SAACHI & SAACHI IS. Agencja otrzymała aż 33 nominacje w 8 kategoriach. Kolejne wyróżniające się agencje to: 180 Heartbeats + Jung V. Matt ze zdobytymi 16 nominacjami oraz DDB&TRIBAL, które zdobyło 14 nominacji.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Gali KTR 26 maja w Teatrze Polskim. Wtedy też zostaną wręczone nagrody specjalne: Agencja Reklamowa Roku, Reklamodawca Roku, Dom Produkcyjny Roku, Studio Postprodukcyjne roku. W tym roku zostało również wprowadzone dodatkowe Grand Prix dla najlepszej kampanii społecznej, czyli Biały KTR.
Organizator: Klub Twórców Reklamy (KTR), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Listę wszystkich 311 nominacji do nagród można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
JK