Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Święta, biznes i gadżety

„Poczuj magię Świąt…”- z każdej strony już niebawem będą nas tym komunikatem raczyć media, sklepy i galerie handlowe. Tymczasem okres świąt to też przestrzeń dla biznesowych upominków, dzięki którym możemy wzmocnić relacje z kontrahentami oraz podziękować klientom i współpracownikom za sukcesy i osiągnięte wyniki.

Radosny i ciepły charakter Świąt Bożego Narodzenia sprzyja chęci obdarowywania – zarówno na polu prywatnym, jak i w relacjach biznesowych.
– Chcemy pokazać ważnym dla nas pracownikom, klientom i partnerom jak bardzo cenimy ich pracę i zaangażowanie oraz wzajemne relacje i sprawić, by poczuli się wyjątkowo – mówi Beata Dymna z firmy B&B Słodycze z Pomysłem i dodaje, że niezależnie od charakteru spotkania i specyfiki odbiorcy powinniśmy wręczać produkty przemyślane, eleganckie, dopracowane i bardzo dobrej jakości, tak, aby wywołały u obdarowanego pozytywne odczucia.

Jak dodaje Marcin Olszewski z Ceramiki Tułowice, obserwując rynek branży upominkowej, można zauważyć, że od lat obowiązują podobne trendy w wyborze asortymentu o tematyce świątecznej. – Klienci biznesowi najczęściej poszukują produktu eleganckiego, ale jednocześnie takiego, który będzie gadżetem reklamowym do codziennego użytku. Wysoka jakość i estetyka to podstawowe kryteria, które powinien spełniać upominek. Klientom zależy też na personalizacji gadżetu świątecznego, dzięki czemu odbiorca czuje się wyróżniony i często korzysta z takiego prezentu na co dzień. Zmieniają się natomiast trendy kolorystyczne i pójście w kierunku minimalizmu – wymienia Marcin Olszewski.

Lubiana tradycja
Zatem lubimy klasykę, która się sprawdza, przy jednoczesnej indywidualizacji i pewnej świeżości. – Każdego roku w okresie przedświątecznym powodzeniem cieszą się tradycyjne gadżety. Kubek z motywem świątecznym, kalendarz czy elektronika reklamowa są zawsze poszukiwane przez klientów. Uznaniem cieszą się nieustannie gadżety użytkowe – ładowarki samochodowe, powerbanki, głośniki czy notesy z pamięcią USB. Podobnie – słodycze reklamowe oraz drobne elementy dekoracyjne do paczek – wyjaśnia Krzysztof Żejmo z Żejmo & Siatecki.

Słodycze nawiązujące do Świąt Bożego Narodzenia. Źródło: B&B Słodycze z Pomysłem.

Klasyka zawsze się „obroni”: portfele, paski, etui na okulary czy wizytowniki – słowem, całe spectrum wyboru skóry, która kojarzy się z luksusem i elegancją. Whisky z wyższej półki, eleganckie wino czy luksusowe cygaro, które sprawdzi się w przypadku, gdy kontrahent jest nam bliżej znany. Wyszukany alkohol to bowiem dobry pomysł na prezent, uniwersalny i doceniany przez koneserów. Eleganckie zestawy piśmiennicze to kolejny, „bezpieczny” standard, który cechuje nie tylko jakość, ale i długotrwała funkcjonalność. Gustowne apaszki, szale i krawaty – szczególnie w okresie zimowym będą ciepłym i przyjemnym prezentem. Jest w czym wybierać.

Słodkie Święta
Święta to też smak i zapach – czas kulinarnych doznań. Jak zaznacza przedstawicielka firmy B&B Słodycze z Pomysłem, w okresie świątecznym niezmienną popularnością cieszą się rozmaite wyroby czekoladowe – bombonierki, zestawy czekoladek i czekolady dekorowane. – Z bardzo dużym zainteresowaniem spotykają się również słodycze oparte na tradycyjnych świątecznych smakach, przywodzących na myśl dzieciństwo, takich jak jabłko z cynamonem, konfitura różana, pomarańcza z goździkiem, przyprawy korzenne itp., w tym zestawy herbat i pierniki. Nasi klienci chętnie sięgają po gadżety nawiązujące formą i kształtem do Świąt Bożego Narodzenia, jak na przykład: gwiazdka, choinka czy renifer – mówi Beata Dymna.

Zestaw cukierków z możliwością własnej kompozycji smaków. Źródło: Figle Migle Candybar

Słowa te potwierdza też Gosia Łuksza z firmy Figle Migle Candybar. – Czas przedświąteczny jest okresem szczególnym, w którym najchętniej sięgamy po czekoladę, cynamon i inne rozgrzewające nuty. Kluczem do stworzenia oraz ciągłego wzbogacania oferty jest właśnie unikalny smak, ale także różnorodność form i kunszt wykonania. Nasi klienci bardzo często kosztują niektórych kompozycji smakowych po raz pierwszy w życia – wyjaśnia Gosia Łuksza. Takie prezenty dają nam „duże pole do popisu”. Możemy skomponować całe zestawy, kosze czy kuferki prezentowe wypełnione słodyczami, czekoladkami i piernikami, a także kawą, herbatą czy bakaliami. Słowem, czego dusza (i ciało) zapragnie!

Opakuj i personalizuj
Prezent to nie wszystko, warto bowiem zadbać o opakowanie, które nie tylko podkreśli elegancję naszego podarunku, ale i sprawi, że obdarowany poczuje się wyjątkowo. Na rynku jest w czym wybierać: poczynając od eleganckich toreb, przez oryginalne pudełka, na wyjątkowych kasetkach kończąc. Wielu producentów dołącza do swoich produktów specjalne, dedykowane opakowania, dzięki którym całość nabiera niepowtarzalnego wyrazu. – W okresie przedświątecznym dużo większe znaczenie zyskują opakowania jednostkowe, od prostych białych tekturowych opakowań po wymyślne opakowania o ciekawym kształcie i kolorowym nadruku czy tworzone specjalnie pod klienta – tłumaczy Marcin Olszewski.

Podobnie ważna jest personalizacja upominków – trend 2017 roku widoczny praktycznie we wszystkich dziedzinach i niezwykle istotny w brażny artykułów promocyjnych. Delikatny grawer, subtelne znakowanie, dedykowane opakowanie to tylko niektóre możliwości, które sprawią, że nasz prezent będzie potraktowany osobiście. – Często kupujemy prezenty pod presją czasu, w sposób nieprzemyślany i pochopny, przez co niejednokrotnie po świętach lądują np. na aukcjach poświątecznych, ponieważ były nietrafione. Dlaczego? Bo prezent był szablonowy i powielany, nie został dobrany do konkretnej osoby. Najlepsze prezenty to te spersonalizowane, indywidualne, wtedy obdarowany wie, że był on zakupiony z myślą o nim – wyjaśnia Bartosz Krawczyk z firmy Ribbley.

Popularne słoiki na napoje w świątecznej odsłonie. Źródło: Ceramika Tułowice

Na pewno ważne
Nie ma przepisu na idealny biznesowy upominek świąteczny, bo najlepsze prezenty to te trafione w konkretne gusta. Dobór prezentu zależy od wielu czynników – począwszy choćby od budżetu i grupy docelowej. Czy robimy jeden prezent dla wielu odbiorców? Jeśli tak, musimy postawić na jak największą uniwersalność. Jeśli planujemy personalizowane prezenty – tutaj paleta możliwości jest o wiele szersza. Przy droższych produktach należy rozważyć jakie relacje mamy z obdarowanym – na ile też znamy jego styl i gust, upodobania czy hobby. Inny też podarek wręczymy pracownikom, inny kluczowemu klientowi, jeszcze inny zagranicznym władzom firmy. Pamiętajmy o obostrzeniach podatkowych związanych z prezentami biznesowymi, a także dowiedzmy się, jakie wewnętrzne zasady panują w danej firmie – niektóre korporacje zabraniają swoim pracownikom przyjmowania jakichkolwiek prezentów.

Świąteczne pierniczki w eleganckim opakowaniu. Źródło: B&B Słodycze z Pomysłem

O tym jaki prezent wybrać, każdorazowo zależy od danej osoby. Jak wszędzie – liczy się wyważenie, dobry gust i klasa. Na pewno jednak jest kilka uniwersalnych zasad, dotyczących tego, czego robić nie powinniśmy, taki upominkowy savoir-vivre. Coraz częściej pracujemy w międzynarodowych środowiskach – uwzględniajmy zatem wzajemne odrębności i różnice kulturowe. – Nie we wszystkich krajach stosowne jest wręczanie prezentów zawierających alkohol lub nawiązujących swoją treścią do konkretnej religii, co wynika z wielokulturowości społeczeństw krajów europejskich. Zasadne jest natomiast używanie uniwersalnych symboli kojarzących się ze świętami – dodaje Beata Dymna. Im więcej wysiłku włożymy w to, by poznać naszego przyszłego obdarowanego, tym większa szansa na udany i trafiony prezent.

Potraktujmy nadchodzące Święta Bożego Narodzenia jako czas podsumowań i okazję do podziękowań, a magiczną atmosferę świąt przenieśmy także na grunt biznesowy. Trafnie dobrany upominek pomoże wyrazić naszą wdzięczność, szacunek i podziękować za wspólnie osiągnięte cele biznesowe. I nie zapominajmy, że najlepszy czas na zamawianie gadżetów jest właśnie teraz, i nie na trzy tygodnie przed „gwiazdką”.

Katarzyna Lipska-Konieczko

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 3/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.