Zaproszenia, wizytówki, bilety, programy, menu na stoliki, materiały konferencyjne, foldery na targi – spektrum materiałów poligraficznych niezbędnych na imprezach eventowych jest ogromne. Drukarnia PASJA stawia na uszlachetnienia i efekty specjalne w druku, które pozwalają na osiągnięcie, tak pożądanego w branży event & MICE, efektu „WOW”.
W dobie mediów elektronicznych mogłoby się zdawać, że materiały drukowane tracą na znaczeniu. Nic bardziej mylnego. Druk to ciągle istotna forma promocji, komunikacji z klientem i budowania świadomości marki. Zwłaszcza na eventach, warto zdecydować się na artykuły poligraficzne produkowane z dbałością o wizerunek organizatora wydarzenia. Obecnie różnorodność technologii stwarza nieograniczone możliwości kreacyjne.
Drukarnia PASJA współpracuje z agencjami reklamowymi oraz wieloma drukarniami. Stara się pomóc ich klientom w stworzeniu ciekawej kreacji, a także wpleść w jak najbardziej interesujący sposób gamę efektów specjalnych, podnoszących estetyczną wartość produkowanych materiałów.
– Sprawiamy, że typowe, podstawowe materiały poligraficzne np. papier czy karton, folie z tworzyw sztucznych oraz inne podłoża, dzięki naszym uszlachetnieniom, otrzymują dodatkowe walory. W zależności od oczekiwań klienta tworzymy efekty specjalne np. wydruki świecące w ciemności, brokatowe, zapachowe, strukturalne, nadruki 3D, reliefowe. Efektów, które możemy zaproponować jest cała gama – wyjaśnia Jacek Stencel, właściciel Drukarni PASJA, która od ponad 25 lat działa na rynku.
Klient przygotowujący elitarny event powinien postawić na równie wyjątkowe materiały, przede wszystkim zaproszenia, ale nie tylko. Wysoka jakość projektu graficznego oraz materiałów poligraficznych powinna wprost korespondować z rangą wydarzenia, stanowiąc istotny element całości eventu, na równi z pozostałymi elementami jego oprawy.
– Zdarzają się sytuacje, że zapowiada się bardzo obiecujący event na wysokim poziomie, jednak materiały, które otrzymuje się na wejściu albo wcześniej przed jego rozpoczęciem – są po prostu wątpliwej jakości. Mając do dyspozycji bardzo ciekawe miejsce, otoczenie, luksusowy catering, wyjątkową oprawę muzyczno-artystyczną, a także niezwykle atrakcyjną część merytoryczną, organizatorzy nie zwracają uwagi na postać materiałów poligraficznych, które nie korelują z rangą imprezy lub wydarzenia – zauważa Jacek Stencel.
Wielokrotnie zdarza się, że organizator prosi o usługę od A do Z, czyli stworzenie pełnej koncepcji identyfikacji wizualnej wszystkich materiałów drukowanych na konkretny event. Drukarnia PASJA pomaga w kreacji. – Jest pomysł na jakiś event, jego scenariusz a my staramy się do tego dostosować. Nie jesteśmy w stanie oddać atmosfery wydarzenia, ale możemy starać się do niej zbliżyć. Np. jeśli to jest gala filmowa, pokaz mody glamour albo np. wybory Miss Poland. Na ten ostatni event kilkukrotnie przygotowaliśmy kompleksowy zestaw materiałów: od toreb, teczek z programem po katalog ze zdjęciami kandydatek, zaproszenia i materiały promocyjne, z którymi agencja jeździła do sponsorów, by ich pozyskać – wymienia Prezes Drukarni PASJA.
Kombinacje różnych efektów uszlachetniania pozwalają stworzyć produkty unikalne i wyjątkowe. Jedną z propozycji Drukarni PASJA jest druk z efektem światłoczułym. Efekt ten przypomina pracę iluzjonisty. Niczym pstryknięcie palcami wywołuje nieistniejące wcześniej litery lub grafikę. Co jest warunkiem powodzenia tego efektu specjalnego? Włączenie źródła światła, które zawiera promieniowanie UV. Może to być światło słoneczne albo… latarka ze specjalną żarówką. Z kolei, druk luminescencyjny, pozwala zaświecić w ciemności fragmentom zadrukowanym specjalną farbą. Techniki te mogą być wykorzystane na zaproszeniach albo jako zabezpieczenie biletów np. na imprezy sportowe czy koncerty. Co istotne, techniki te nadają się na większość podłoży – od papieru i kartonu, przez plastik i tworzywa, aż po metal i szkło!
Nową technologią, którą PASJA jako pierwsza w Polsce wprowadziła do produkcji, jest liquid metal, dzięki temu rozwiązaniu osiągnięcie wrażenia „WOW” nigdy nie było tak proste. Efekt wybiórczego metalizowania wybranych fragmentów obrazu (napisy, logotypy, elementy grafiki) bez użycia skomplikowanych narzędzi, jak w zwykłym hot-stampingu, tworzy na powierzchni atrakcyjny w dotyku relief, bez żadnych śladów na rewersie zadruku.
– To obecnie najsilniej przez nas promowany efekt podążający za widocznym trendem prezentowanym przez światowych designerów. Złoto, srebro, platyna, efekty holograficzne, metaliczne itd. – dostępna paleta uszlachetnień w technologii liquid metal otwiera nowe możliwości podnoszenia atrakcyjności druków. To luksus dla każdego! Przez to, że mamy elastyczne podejście do zagadnienia, możemy na różnych materiałach aplikować te zdobienia, uszlachetnienia, tworzące spójną całość. Mogą to np. być programy eventów, ale też i certyfikaty, które bywają upamiętnieniem wizyty na konferencji czy potwierdzeniem zdobytych umiejętności. Przedłużają życie danego eventu, bo atrakcyjnych materiałów nie pozbywa się tak chętnie – podkreśla Jacek Stencel.
Inwestycja w efekty specjalne, uszlachetniające i zabezpieczające druk szybko się zwraca. Zadrukowane wcześniej podłoże nabiera nowych, szlachetnych walorów. Druk z efektami specjalnymi to produkt klasy premium, dzięki któremu można wyróżnić się na tle innych wydarzeń. A o to przecież chodzi organizatorom eventów!
Jaga Kolawa
Artykuł ukazał się w OOH event! Pobierz wersję online: TUTAJ.