Logo

Marketing MIX

Zasmakuj radości – motto na życie, motto na sukces | Gabriela Antczak, FLORENTYNA

O pasji do gotowania, budowaniu firmy od podstaw, działaniach marketingowych i planach na przyszłość rozmawiamy z Gabrielą Antczak, Dyrektorem Marketingu w firmie Florentyna.

Florentyna jest czołowym producentem i dystrybutorem artykułów AGD w Polsce, jak wyglądała historia powstania firmy?
Jesteśmy firmą rodzinną, stworzoną przez braci Mateckich, z pasji do gotowania i życia rodzinnego. Firmę zbudowali od podstaw, szukając stale nowych nisz i możliwości. Na przestrzeni lat klienci stali się coraz bardziej wymagający, a dążenie do zaspokojenia ich potrzeb, rozwijało firmę i dodawało jej skrzydeł. Przez niemal 30 lat istnienia Florentyna mocno rozrosła się, dorobiła renomy i uznania wśród producentów z całego świata. Obecnie liczy ok. 500 pracowników i jest liderem w branży dystrybucji akcesoriów kuchennych, jak również szeroko pojmowanych artykułów wyposażenia domu, w tym tekstyliów i drobnego AGD. Propagujemy ideę „Zasmakuj radości” – motto, które ukazuje między innymi to, z czego wyrosła Florentyna – radość życia rodzinnego, czasu spędzanego w gronie najbliższych, przebywania w pięknym i przytulnym miejscu, jakim jest czy może być dom.

Katarzyna Bujakiewicz jest ambasadorką jednej z linii produktowych. Jak zaczęła się współpraca z gwiazdą? Czy kampanie z udziałem znanych twarzy wpływają na większą rozpoznawalność marki i przekładają się na sprzedaż? Czy mają Państwo w planach kampanie innych marek z udziałem znanych osobistości?
Wybór Kasi, jako ambasadorki jednej z linii produktowych Florentyny był mocno przemyślany. Przede wszystkim nasza oferta doskonale wpisuje się w trendy zdrowego życia i ekologii. Stworzyliśmy linie emaliowanych produktów pod brandem „Florina by Emalia Pleszew”. Są to produkty tradycyjne, ale mają nadany bardzo aktualny, nowoczesny design; przemawiają również do młodych, aktywnych osób, poszukujących zdrowych rozwiązań. Dzięki urozmaiceniu pasują do wszystkich wnętrz. Katarzyna Bujakiewicz to idealna ambasadorka dla takich produktów – ma bardzo spójny wizerunek, który konsekwentnie buduje od lat. W jej działaniach wizerunkowych dla nas ważne były takie elementy jak wspieranie aktywności ekologicznej, promowanie zdrowego stylu życia i pasja do gotowania – oczywiście w wiarygodny i przekonywujący sposób. I właśnie ta wiarygodność była dla nas rozstrzygająca przy wyborze.

Jeśli chodzi natomiast o wpływ znanych twarzy na rozpoznawalność marki, to uważam, że mają istotne znaczenie przy budowaniu sukcesu marki, ale pod jednym warunkiem: że są szczere i prawdziwe w przekazie dla odbiorcy.

 

Czy kanały Digital i SM są dla Państwa ważnym kanałem komunikacji z klientem? (mam tu na myśli np. #ZASMAKUJRADOSCI, FB, Instagram itp.)

Naszym klientom chcemy opowiadać prawdziwą historię; pełną zwrotów akcji, interesującą, niebanalną. Tę historię chcemy proponować pod wspomnianym przeze mnie już tytułem „Zasmakuj radości”. Chcemy pokazywać prawdziwą radość życia, podsuwać pomysły i rozwiązania, zarażać optymizmem. Wiarygodne opowiadanie tej historii potrzebuje skutecznych i różnorodnych sposobów komunikacji. Dzisiejsze czasy to przede wszystkim obrazy, dlatego tak wiele uwagi przykładamy do sposobu prezentacji produktów. Rozmawiamy z naszymi klientami poprzez social media, również dlatego, że bardzo wielu spędza tam dużo czasu. Pamiętamy jednakowoż, że nie jest to dla nas rozwiązanie jedynie w wymiarze tuby reklamowej. Chodzi nam o coś więcej: w ten sposób nawiązujemy prawdziwe relacje i poznajemy prawdziwe potrzeby – bez względu na to, jak trudne wydaje się to z perspektywy tak dużej organizacji.

Ciekawym przykładem działań wizerunkowych firmy jest sponsoring główny Biegu Przemysława. To lokalna inicjatywa Pleszewa, komu jest dedykowany event, jaka idea mu przyświeca?
Staramy się pamiętać, że choć Florentyna jest dużą firmą obecną na rynku ogólnokrajowym, to funkcjonuje przede wszystkim w środowisku lokalnym. Tak więc chętnie podejmujemy się działań, które prócz kwestii wizerunkowych mają szczególne znaczenie w szeroko pojmowanym CSR. Właściciele Florentyny kładą na to duży nacisk doskonale rozumiejąc, że obowiązkiem dobrego przedsiębiorcy jest nie tylko robienie biznesu, ale również wspieranie inicjatyw o charakterze społecznym i publicznym. Stąd nasza obecność między innymi w Biegu Przemysława, jako jednej z ważniejszych imprez masowych w regionie. Chcę tu podkreślić, że działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu jest znacznie więcej. Chętnie wspieramy festyny, organizacje czy stowarzyszenia, jednak w większości tego nie nagłaśniamy. Po prostu – dobrem należy się dzielić, niekoniecznie zawsze z rozgłosem.

Czy Florentyna planuje rozszerzenie portfolio i rozwijanie sprzedaży nowych kategorii produktów?
Zdecydowanie tak! Florentyna jest organizacją błyskawicznie rozwijającą się, w której mocno wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Obserwujemy światowe trendy i szukamy pomysłów, rozwiązań, propozycji, które najlepiej odpowiadać będą wymaganiom czasów. Staramy się na bieżąco reagować na informacje z rynku konsumenckiego, ale również stale poszukiwać nowych dostawców z całego świata, tak, by oferowany przez nas produkt był jeszcze lepszy i zaspokajał kolejne potrzeby. Już wkrótce będziemy mogli pochwalić się kolejnymi kategoriami, oczywiście spójnymi z przesłaniem „Zasmakuj radości!”

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Wywiad ukazał się w specjalnym wydaniu OOH news. Można go bezpłatnie pobrać TUTAJ.