Logo

Event MIX

Łódź na 2. miejscu na świecie wg Lonely Planet jako miejsce godne odwiedzenia w 2019 roku

Fantastyczne wieści z Wysp Brytyjskich! Łódź została uznana za jedno z najlepszych i najkorzystniejszych destynacji do odwiedzenia przez miłośników podróży. Miasto otrzymało to wyróżnienie w niezwykle prestiżowym i oczekiwanym przez turystów zestawieniu Lonely Planet Best in Travel. Ranking ten dotyczy destynacji wartych odwiedzenia w nadchodzącym 2019 roku uwzględniając zarówno jakość, jak i cenę.

Łódź uplasowała się na drugim miejscu w tegorocznym rankingu, a oczarowała przemianą dawnych fabryk w przestrzenie kulturalne, rozrywkowe i handlowe. Łódź w zestawieniu wyprzedziła m.in. park narodowy Great Smoky Mountains w USA, Malediwy czy amerykańskie Houston. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła Dolina Południowego Nilu w Egipcie.

Specjaliści z Lonely Planet wymieniają następujące obowiązkowe punkty na mapie Łodzi:

  • Manufaktura, centrum handlowo-rozrywkowe, gdzie swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki (ms2) oraz znajdują się takie atrakcje jak: sztuczna plaża (latem), czy sztuczne lodowisko (zimą) a także tyrolka, czyli przejazd linowy nad Rynkiem Włókniarek Łódzkich;
  • Dworzec Łódź Fabryczna – niepowtarzalne dzieło sztuki będące dworcem kolejowym;
  • przejażdżka rikszą po ulicy Piotrkowskiej – najdłuższym deptaku handlowym w Europie.

– W ostatnich latach w Łodzi zrealizowano wielkie i ambitne inwestycje, mające na celu pobudzenie i zmodernizowanie tego trzeciego co do wielkości miasta w Polsce. I to widaćDawne przędzalnie i tkalnie zamieniły się w pełne życia apartamenty, restauracje, miejsca kultury, które teraz tętnią życiem nocnym. Kolorowe murale pojawiające się na ścianach kamienic, magazynów, czy fabryk dały impuls do rozwoju miasta jako mekki dla młodych artystów i przedsiębiorców – stwierdza Tom Hall, redaktor naczelny Lonely Planet.

Łódzka Organizacja Turystyczna wraz z Partnerami przygotowała kampanię promującą fakt otrzymania przez Łódź wyróżnienia ze strony Lonely Planet, jak również zachęcającą do odwiedzin miasta. Działania są realizowane w okresie od 23 października do 7 listopada i obejmować będą:

  • współpracę PR-ową z Partnerami (Lufthansa, Ryanair, Polska Organizacja Turystyczna wraz z siecią zagranicznych ośrodków, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, Województwo Łódzkie, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Polska Izba Turystyki, członkowie Łódzkiej Organizacji Turystycznej),
  • kampanię na terenie Polski w Google we współpracy z partnerami lokalnymi (Miasto Łódź, Vienna House Andel’s Łódź, DoubleTree by Hilton Łódź, Miejska Arena Kultury i Sportu),
  • działania wizerunkowo-sprzedażowe na rynku brytyjskim w oparciu narzędzia linii lotniczej Ryanair,
  • oraz działania wspomagające ze strony Lonely Planet na całym świecie w oparciu o ranking Best in Travel 2019.

W ramach kampanii we współpracy z grupą medialną GoodEye przygotowane zostały spoty 30-sekundowe i 105-sekundowe prezentujące miasto.

Kampania zakończy się udziałem Łodzi w jednych z największych targów turystycznych w Europie – World Travel Market w Londynie w dniach 5-7 listopada.