Z Kamilem Markiewiczem, Twórcą i Prezesem Zarządu Spółki People Group rozmawiamy o tym jak doszło do tego, że firma została specjalistą od rynku gamingowego i elektroniki użytkowej, o rozwoju oraz o owocnej współpracy z marką XBOX.
W czym się specjalizujecie i komu dedykowane są atrakcje organizowane przez People Group?
Jesteśmy agencją specjalizującą się w działaniach skierowanych do klientów rynku gamingowego i elektroniki użytkowej. Wiemy jak sprawić, aby grupa docelowa tych produktów podczas swojej podróży konsumenckiej zetknęła się z marką. Prezentujemy i przybliżamy potencjalnym klientom możliwości produktów jeszcze przed ich zakupem. Przygotowujemy więc kompleksowe kampanie poczynając od premiery produktu w formie eventu, przez szkolenia partnerów i sprzedawców, akcje typu roadshow, budowanie ekspozycji w miejscach sprzedaży, aż po przygotowanie wykwalifikowanego personelu „wkładającego” produkt do koszyka sklepowego. Przez lata wypracowaliśmy sobie dobrą renomę na polskim rynku. Ponadto mamy doskonale wyszkolony personel, w związku z czym wyróżniamy się wysokimi wynikami sprzedaży i stałą grupą klientów.
Na przełomie ośmiu lat udało nam się zaobserwować zmiany na rynku eventów, rozwinął się on na tyle, że powstały dedykowane agencje, takie jak nasza, specjalizujące się w konkretnych typach wydarzeń na przykład: eventy korporacyjne, incentive czy wydarzenia gamingowe. Można dziś zaobserwować coraz większy rozwój narzędzi budujących zaangażowanie uczestników w evencie poprzez choćby grywalizację. Spostrzeżenie to dało początek nowemu działowi firmy – People Fun, który koncentruje się na uatrakcyjnianiu wydarzeń elementami gamingowymi.
Jedną z Waszych specjalizacji jest XBOX?
Zgadza się. Jest to marka, która towarzyszy nam od początku powstania firmy. Przez ostatnie 8 lat przeprowadziliśmy około 300 kampanii i programów z konsolą XBOX. Konsole wykorzystujemy do gier integracyjnych, konkursów i turniejów, ale bardzo często do generowania ruchu na targach i stoiskach, które samodzielnie nie są w stanie przyciągnąć gości. W ostatnim roku do oferty wiążącej się z obecnością marki XBOX dołączyliśmy kolejny brand – Microsoft Surface, który dzięki współpracy z konsolą pozwala nam jeszcze bardziej uatrakcyjnić nasze eventy.
A jak wygląda model współpracy z marką XBOX, czyli jednym z produktów Microsoft i jakie benefity otrzymują organizatorzy eventów?
Przede wszystkim do realizowanych eventów wykorzystujemy oficjalny set materiałów demonstracyjnych Microsoft, obowiązujący w całej Europie. Oznacza to, że nasze demo standy, konsole, gry czy materiały pomocnicze zawsze są aktualne i zbieżne z premierami tych produktów na rynku. Goście mają więc szansę obcować z najnowszą technologią, co samo w sobie jest dla wielu ogromną przyjemnością i przeżyciem.
Celem eventów jest prezentacja i zaznajomienie gości z produktem. Nasz model współpracy zakłada obecność na rozmaitych imprezach, a tam poprzez zabawę, prezentowanie aktualnych gier, rozwiązań oraz oczywiście najnowszych konsol. Co ważne dla organizatora wydarzenia nie pobieramy żadnych opłat za wynajem sprzętu, ponieważ jest to element strategii marketingowej. Organizator ponosi jedynie koszty logistyki i obsługi.
Dodatkowym, bardzo ważnych benefitem jest to, że współpracując z nami organizator nie łamie ustawy o prawach autorskich, gdyż nasza umowa pozwala legalnie prezentować np. gry czy wybrane aplikacje.
Podsumowując: pracując z nami klienci otrzymują oficjalny sprzęt, wykwalifikowaną obsługę oraz legalną ekspozycję nowości rynkowych, a wszystko to wiąże się jedynie z kosztami operacyjnymi.
Jaki jest klucz do sukcesu wydarzenia? Które aktywności czy atrakcje podczas eventu sprawdzają się bez względu na wiek i płeć uczestników?
Bez względu na rodzaj eventu, gaming sprawdza się zawsze! Moja pewność wynika z faktu, że wielokrotnie sprawdziliśmy powyższą tezę. Gry wykorzystujemy podczas spotkań integracyjnych przygotowując na przykład olimpiadę sportową czy wspólne budowanie świata w Minecraft, gry stanowią przerywnik podczas wydarzeń sportowych, to atrakcja zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Organizujemy wyścigi samochodowe w specjalnych symulatorach czy turnieje piłkarskie, bardzo popularne podczas minionego mundialu, kiedy to przed meczami w strefach kibica rozgrywaliśmy wirtualny pojedynek danych reprezentacji.
Zarówno XBOX jak i Microsoft Surface doskonale sprawdzą się podczas konferencji do obsługi rejestracji (Surface) i w przerwach jako atrakcja dla gości (konsole). W trakcie samych wydarzeń komputery zamieniamy w foto-budkę, decki DJ, urządzenia do rysowania czy projektowania.
Największym zainteresowaniem powyższe produkty cieszą się podczas eventów z dziećmi.
Lato sprzyja różnym aktywnościom na świeżym powietrzu. Czy podczas imprez plenerowych również można skorzystać z Waszej oferty?
W ostatnich dwóch latach, głównie z powodu rozszerzenia naszej infrastruktury eventowej jesteśmy obecni na wielu piknikach, wydarzeniach sportowych czy koncertach. Razem z popularyzacją i rosnącą liczbą imprez sportowych, jesteśmy coraz częściej zapraszani przez organizatorów tychże wydarzeń.
Nasza oferta stanowi dodatkowy argument do namówienia dzieci na odwiedzenie pikniku lotniczego czy zawodów triathlonowych, w którym startuje jeden z rodziców. Każda tworzona przez nas strefa jest bezpieczna dla gości. Wszelkie akcesoria i elementy elektroniki zawsze zabezpieczamy na okoliczność zmian atmosferycznych, innymi słowy przed deszczem czy porywistym wiatrem.
Niejednokrotnie pełniliśmy podczas wydarzeń dodatkową rolę – załamania pogody sprawiały, że goście gromadzili się w naszych namiotach, przeczekali ulewę i nie „uciekli” z imprezy.
www.peoplegroup.pl
Rozmawiał Andrzej Kuczera
Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH event!, pobierz bezpłatnie TUTAJ.