Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych stał się już tradycją. Jego przyszłoroczna edycja – podobnie jak w latach ubiegłych – została przygotowana z udziałem innowacyjnych rozwiązań technologicznych tego producenta i wykonana przez ich użytkowników z Belgii. Tematem przewodnim kalendarza są czekolada i szampan, zaprezentowane w nim jako produkty klasy premium. W założeniach twórców wydawnictwo miało łączyć w sobie – wzorem lat ubiegłych – kreatywne pomysły projektanckie i najwyższą jakość reprodukcji poligraficznej.
Tu gdzie szampan spotyka czekoladę…
Kalendarz został zaprojektowany w wersji tygodniowej i składa się z 52 stronic prezentujących wysmakowane grafiki i obrazy z udziałem czekolady lub szampana, bądź też obu tych produktów jednocześnie. Zdaniem firmy Agfa wybór tych właśnie dóbr luksusowych nie jest dziełem przypadku – mają one odzwierciedlać jakość, zapewnianą przez rozwiązania belgijskiego producenta i sposób, w jaki stale są one udoskonalane.
Mówi Guy Desmet, kierujący działem komunikacji globalnej i marketingu w dziale prepress: – Podobnie jak szef kuchni czy kupiec win uważnie dobiera i łączy tylko najlepsze składniki, by stworzyć wyjątkowy produkt, Agfa również dba o stały rozwój i wzbogacanie swoich rozwiązań z myślą o jej klientach. Stosując podejście „właściwie dobranych komponentów”, łączymy ze sobą tylko te najwyższej klasy, doskonale ze sobą współgrające. Dzięki temu powstają rozwiązania gwarantujące najwyższą jakość i wartość dodaną, jaką może zaoferować produkt poligraficzny, realizowany przy tym z możliwie największą wydajnością.
Każda strona kalendarza uwzględnia też jeden z przepisów na ciekawą kompozycję smakową.
Wszystkie 52 receptury można znaleźć na stronie internetowej: https://www.battleofthesenses.com/
Druk przekaźnikiem jakości
Podobnie jak poprzednie wersje kalendarza, edycja na rok 2019 zawiera liczne przykłady wykorzystania potencjału, jaki drzemie w branży poligraficznej. Ma również – w zamierzeniach twórców wydawnictwa – stanowić swoisty dla niej hołd. Jakość, będąca jednym z tematów przewodnich kalendarza, jest tu zatem odzwierciedlana nie tylko przez wykorzystanie w projektach graficznych czekolady i szampana klasy premium, ale też zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Przy produkcji wykorzystano – stworzone przez firmę Agfa – system workflow Apogee, zaawansowane oprogramowanie do rastrowania CristalRaster III oraz rozwiązanie do zarządzania barwą. Cyfrowe formy drukowe wykonano z udziałem proekologicznego rozwiązania, składającego się z naświetlarek Avalon N8, wywoływarki Arkana raz termoczułych płyt Energy Elite Eco. Do optymalizacji procesów drukowania (m.in. monitorowania realizowanej pracy i zredukowania ilości zużytej farby) zastosowano narzędzia PressTune i InkTune, wchodzące w skład pakietu ECO3. Zastosowanie każdego z wyżej wymienionych rozwiązań przynosi – jak zapewnia Agfa – wartość dodaną każdej firmie poligraficznej.
Druk wykonany został w arkuszowych maszynach drukujących, wykorzystujących technologię H-UV. Całość projektu wzbogaca wysokiej klasy papier, wykorzystany do produkcji każdej z 52 stronic kalendarza.
W przygotowaniu kalendarza firmy Agfa na rok 2019 wzięli udział jej klienci i partnerzy technologiczni z Belgii. Za pomysł, produkcję i koordynację całego projektu odpowiadała firma Mathildestudios z Grembergen. Z kolei druk i wykończenie zrealizowano w pięciu zakładach poligraficznych: 3Motion w Zele, Cassochrome w Waregem, Grafische Group Matthys w Turnhout, Kartonnage Mels w Temse oraz Sepeli w Evergem.
JK