Wyjątkowe stoiska targowe w całości zaprojektowane i zrealizowane przez polską firmę Smart Design Expo zostały docenione na arenie międzynarodowej i zaprezentowane w prestiżowej, corocznej publikacji Trade Fair Design Annual, zbierającej najlepsze, najbardziej kreatywne i wartościowe projekty instalacji targowych z całego świata.
Trade Fair Design Annual co roku prezentuje spektakularne i innowacyjne realizacje stoisk targowych, za którymi, według autorek wydawnictwa Sabine Marinescu i Janiny Poesch, stoi coś więcej niż fizyczny obiekt. Każdego roku dokonując selekcji poszczególnych realizacji twórcy publikacji proponują nowy temat przewodni. Tegoroczne zestawienie rzuca światło na kwestię bezpośredniej komunikacji. Jak opisują Marinescu i Poesch: „Zmiany jakie obserwujemy w społeczeństwie i strukturach społeczno-kulturalnych, mają wpływ również na światową gospodarkę, a tym samym na branżę wystawienniczą, gdzie tradycyjne podejścia do komunikacji marki wydają się już nie mieć zastosowania. Nie mniej jednak to, co jest sednem długotrwałości branży handlowej od jej początków, jest również prawdopodobnie kluczem do przyszłości tej tradycyjnej platformy – siła bezpośrednich spotkań i autentycznych relacji”.
Zgodnie z tym założeniem, nadchodzące lata w branży wystawienniczej będą coraz częściej dotyczyć kształtowania tej zmiany, tworzenia dla niej przestrzeni oraz umożliwienia nawiązywania szczególnie osobistych kontaktów.
Firma Smart Design Expo już od 12 lat kreuje najwyższej jakości przestrzeń podczas wydarzeń targowych w różnych częściach świata. W swoim dorobku ma blisko 2000 projektów realizowanych głównie na zlecenia klientów zagranicznych. Smart Design Expo wyróżnia kompleksowe podejście, gwarantujące najwyższą jakość i estetykę na każdym etapie powstawania stoiska targowego, począwszy od pomysłu, przez projekt, dobór materiałów, aż po jego wykonanie. Realizacje Smart Design Expo są niebanalne, przyciągają uwagę i nierzadko wzbudzają emocje uczestników targów, m.in. dlatego zostały dostrzeżone przez eksperckie jury selekcjonujące stoiska do tegorocznego wydania książki Trade Fair Design Annual.
– To dla nas niezwykłe wyróżnienie, z którego jesteśmy dumni, ponieważ znaleźliśmy się tam jako pierwsza firma z Polski odpowiadająca za całość realizacji czyli zarówno za projekt, jak i wykonanie – mówi Łukasz Jerzmanowski, współwłaściciel Smart Design Expo.
W książce, pod kategorią Architektura i Materiały zaprezentowano realizację dla Anwis – czołowego europejskiego producenta osłon okiennych. Stoisko firmy na targach R+T w Stuttgarcie przybrało formę nowoczesnej bryły, mającej symbolizować dom – naturalne środowisko prezentacji rolet producenta. Wykorzystanie tylko trzech materiałów: betonu, drewnianej sklejki i czarnej stali sprawiło, że kompozycja była szczególna pod względem zrównoważonego rozwoju.
Druga realizacja zaprojektowana przez Smart Design Expo w postaci nowoczesnego dworca kolejowego była miejscem prezentacji Grupy PKP na targach TRAKO w Gdańsku. Instalacja została wyróżniona ze względu na zrozumienie potrzeb klienta i nawiązanie do brandingu firmy poprzez wykorzystanie i odwzorowanie trójkątów będących jego elementem składowym.
Obecność Smart Design Expo w książce Trade Fair Design Annual to potwierdzenie światowego poziomu realizowanych przez firmę stoisk oraz jej realnego wpływu na globalną dyskusję o nadchodzących trendach, wizjach i rozwiązaniach przyszłości dla branży wystawienniczej i środowiska designu.