Logo

Event MIX

Handlowcy lepiej sprzedają bo oglądają spektakl?

Teach Art Spectacle® – innowacyjna metoda rozwojowa już na polskim rynku szkoleń.

Na rynku pojawiła się nowa i zaskakująca metoda rozwoju kompetencji pracowników firm, które do tej pory głównie korzystały ze szkoleń, konferencji i coachingów.

Polega ona na zmianie poziomu motywacji i umiejętności zespołów pracowniczych przez specjalnie przygotowane spektakle teatralne połączone z mową motywacyjną.

Kategoria rozwoju nazywa się „Teach Art Spectacle®” i w jej ramach funkcjonują dwa spektakle „Nieboski Fakap” oraz „Stefa (dys)Komfortu”, po których uczestnicy mają wychodzić z nowymi siłami do pracy. W sesjach Teach Art Spectacle® uczestniczą głównie przedstawiciele handlowi i pracownicy obsługi klienta, którzy delegowani są przez managerów by finalnie sprzedawali więcej. Do projektu obok trenerów biznesu zaangażowani zostali znani aktorzy tacy jak Paweł Burczyk, Michał Malinowski czy Urszula Dębska.

Pomysłodawcą i twórcą jest firma Al Fianco Partners a scenariusze do sztuk napisali scenarzyści Krystian i Doman Nowakowscy („39 i pół”, „Skrzydlate świnie”).

Premiera pierwszej sztuki odbyła się w grudniu 2017r. w „Teatrze Kamienica” w Warszawie i do tej pory przeszkolonych w ten sposób zostało ponad 4000 pracowników różnych firm, które zapra® Metoda Teach Art Spectacle® w zamyśle twórców ma wnieść świeżość i przez zaskoczenie formą dać nową jakość wpływu na rozwój pracowników przyzwyczajonych do tradycyjnych firm rozwojowych. Firmy przyzwyczajone są do szkoleń, konferencji, webinarów i coachingów. Działania te zazwyczaj są skuteczne i realizują cele. Czasami jednak, by głęboko dotrzeć do człowieka i wywołać zmianę postawy, potrzeba złamania przyzwyczajeń i schematów szkoleniowych. Taki właśnie model realizuje kategoria Teach Art Spectacle®. Konstrukt wywołuje mocne emocje przez co staje się przyczyną do przemiany.

Są to spektakle teatralne ukierunkowane na ukazanie zagadnień z życia zawodowego w taki sposób, by widz zidentyfikował się z bohaterami i poprzez uczestnictwo w ich historii wraz z nimi przechodził zmianę wewnętrzną.

Z dystansu widać więcej, dlatego łatwiej jest dostrzec potrzebę zmiany i postanowić jej realizację. Spektakle angażują, bawią i wzbudzają refleksję. Każdy, kto pracuje z klientem, jest w stanie wyciągnąć prawidłowe wnioski i wzmocnić swoje kompetencje. Na zakończenie spektaklu widzów czeka Power Speech wykonywany przez trenerów biznesu, którzy wyjaśniają jak patrzeć na zagadnienia i pytania postawione w spektaklu, jak odnaleźć w sobie prawdziwą motywację, jak układać podejście do pracy i rozwoju by czuć satysfakcję . Całość składa się z wprowadzenia, spektaklu i mowy motywacyjnej tworzy i tworzy formę zwaną „sesją” Teach Art Spectacle®. By przedłużyć efekty oddziaływania sesji uczestnicy dostają prezent w postaci audiobooka z instrukcją jak odnaleźć indywidualne siły motywacyjne.

Otoczenie Teatru sprawia, że wydarzenie postrzegane jest w sposób wyjątkowy ale firmy decydują się również na organizację sesji również na wydarzeniach wewnętrznych w warunkach hotelowych.

Pierwsza sztuka „Nieboski Fakap” napisana została przez Domana Nowakowskiego i Krystiana Nowakowskiego. W obsadzie zobaczymy Adriannę Kućmierz, Romana Kawszyna, Adama Szarana i Michała Mazurczaka. W najbliższym czasie do obsady ma dołączyć Paweł Burczyk. Reżyseria Maciej Margas. Sztuka opowiada losy Adama Sellera – sprzedawcy, który popełnia błędy i przeżywa przemianę. Daje wnioski handlowe i pozwala odnaleźć się w pracy polegającej na obsłudze klienta i sprzedaży.

Sztuka miała premierę 4 grudnia 2017 w Teatrze Kamienica w Warszawie, w której uczestniczyło ponad 30 firm.

Druga sztuka „Strefa (dys)komfortu” opowiada losy pracownika korporacji Adama Freemana, który poszukuje rozwoju i przechodzi przez kolejne ścieżki kariery dochodząc do załamania. Pokazuje ludziom aktywnym zawodowo jak podchodzić do rozwoju, zachęca do odnajdywania własnych wartości, wzmacnia motywację przez zmianę podejścia do własnej pracy.

Pomysłodawcami są właściciele spółki szkoleniowej Al Fianco Partners, Adam Szaran i Roman Kawszyn prowadzących do tej pory szkolenia i konferencje dla handlowców. Projekt powstał z chęci pomocy ludziom aktywnym zawodowo, którzy bardzo często już znają wiele technik i przeszli wiele szkoleń tylko już czują, że już im się nie chce, że już nie mogą. „Chcemy dawać im uwolnienie, spowodować by na nowo uśmiechnęli się do tego co robią, by żyli a nie tylko byli żywi” mówi Adam Szaran – współwłaściciel Al Fianco Partners.

Teach Art Spectacle® posiada znak towarowy zastrzeżony przez Al Fianco Partners.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.teachart.pl

Zwiastun „Nieboskiego Fakapu” LINK

Zwiastun sesji „Strefa (dys)Komfortu” LINK

Recenzje spektaklu „Nieboski Fakap”:  https://web.facebook.com/pg/TeachArtSpectacle/reviews/?ref=page_internal

M