Logo

Event MIX

Nasze „oczko” w głowie | Davide Odella, EXPO XXI Warszawa

Z Davide Odella rozmawiamy o nadchodzącym jubileuszu, możliwościach obiektu, zorganizowanych wydarzeniach, sukcesach i o najważniejszym – ludziach tworzących zespół „oczka”.

Liczba 21 z powodzeniem towarzyszy Wam od początku działalności. Czy rzeczywiście popularne „oczko” przynosi szczęście i sprzyja działalności EXPO XXI Warszawa?
Coś w tym jest. Patrząc na rozwój naszej działalności, faktycznie możemy stwierdzić, że mamy dobrą passę. Wyjątkowa atmosfera w pracy, pozytywne opinie klientów, wygrane przetargi oraz nowe inwestycje dają nam poczucie szczęścia. Liczba 21 w nazwie obiektu oznacza również rozwój cywilizacyjny – reprezentuje wizję założycieli, którzy od początku chcieli stworzyć biznes na miarę XXI wieku i zdecydowanie im się to udało.

Nie powinno więc nikogo dziwić, że nie świętujecie 20 lat istnienia, ale 21-lecie… Jak będą wyglądały obchody w 2020 roku?
Zmiana cyfry w stażu działalności nie ma dla nas większego znaczenia. W EXPO XXI urodziny trwają 365 dni w roku. Każdy zrealizowany projekt konferencyjny, eventowy czy targowy jest dla nas okazją do świętowania. W przypadku tego konkretnego jubileuszu obchody rocznicy istnienia EXPO XXI to dla nas cały proces, który już trwa, a o jego efektach będziemy informować na bieżąco.

Jubileusz to dobry moment na podsumowania. Czy już zliczyliście ile imprez wystawienniczych, konferencji czy eventów zamkniętych odbyło się przez te dwie dekady przy ul. Prądzyńskiego?
W Expo XXI odbywa się około 150 dużych wydarzeń rocznie, w których uczestniczy od kilkuset do kilku tysięcy osób. Oczywiście 20 lat temu sytuacja wyglądała inaczej, rynek był świeży. W tamtych czasach było znacznie mniej imprez wystawienniczych i dużych konferencji. Nie istniały inne obiekty przygotowane do obsługi tego typu wydarzeń. Do tej pory gościliśmy ponad 2000 eventów. Jesteśmy dumni z tego, że ponad 70% klientów, współpracuje z Expo XXI od wielu lat, podpisując długoterminowe umowy, nawet na kolejnych 5 lat. Dzięki wysokiej jakości świadczonych usług, cieszymy się dużym zaufaniem klientów, którzy chcą do nas wracać.

Główna część centrum targowo-wystawienniczego została oddana do użytku we wrześniu 2001 roku, w 2009 roku hala nr 4. Jakie możliwości daje ta powierzchnia, czy spełnia wyśrubowane wymagania organizatorów imprez z sektora EVENT & MICE?
Pomimo że hala 4 powstała ponad 10 lat temu, śmiało możemy powiedzieć, że nadal pozostaje bezkonkurencyjna na warszawskim rynku. Jej wyjątkowe parametry takie jak: wysokość (10 metrów), brak filarów, możliwość podziału powierzchni oraz umieszczenia outdoorowego brandingu – to tylko kilka powodów dla których klienci decydują się na jej wybór. Branża Event & MICE jest różnorodna i dynamiczna, a jej wymagania stanowią dla nas inspiracje do dalszego rozwoju.

Zgodnie ze strategią inwestycyjną EXPO XXI, z wiodącymi organizatorami targów umowy zostały podpisane aż na 5 lat. Czy wiele imprez u Was jest przeprowadzanych cyklicznie?
Coraz więcej. Z roku na rok nasz kalendarz zapełnia się tak szybko, że jeśli organizatorom zależy na dogodnych terminach, rezerwują daty z dużym wyprzedzeniem, nawet o kilka lat wcześniej. To dla nas ogromne wyróżnienie.

To dowód dużego zaufania dla Waszej marki. Jaki macie sposób na budowanie trwałych relacji z klientami?
Na pierwszym miejscu stawiamy potrzeby naszych klientów i do ich spełnienia podchodzimy w sposób indywidualny. Branża się rozwija, organizatorzy coraz częściej szukają nowych pomysłów, unikatowych rozwiązań i sposobów na oszczędności. Bazując na wieloletnim doświadczeniu, umiemy doradzić klientowi najlepsze rozwiązania. Po drugie, dajemy gwarancję stabilności. Mamy solidną pozycję na rynku, działamy na transparentnych zasadach, a coroczne audyty od początku działalności potwierdzają naszą uczciwość. Poczucie bezpieczeństwa organizatorów wybierających nasz obiekt jest dla nas istotnym kierunkiem działań.

W bieżącym roku zanotowaliście kolejne prestiżowe sukcesy, po raz pierwszy w Polsce odbyły się: Europejski Kongres Psychiatrii EPA i Amazon Web Services Global Summit. Jak duże były to przedsięwzięcia logistyczno-organizacyjne dla obiektu?
Mimo że faktycznie Polska, po raz pierwszy, zyskała uznanie organizatorów tych eventów, na naszym koncie mamy już inne światowe kongresy, pokazy mody z najsłynniejszymi gwiazdami, Centrum Nadawcze UEFA 2012 i wiele innych. Wspomniane imprezy to rzeczywiście wyzwania nie tylko dla nas, ale również dla organizatorów i całego miasta. Dzięki dobrej współpracy przyczyniliśmy się do tego, że Warszawa zostanie dobrze zapamiętana jako miasto gospodarz, a EXPO XXI jako obiekt w którym zgrany zespół świadczy usługi na światowym poziomie. Niezależnie od tego, czy jest to lokalne wydarzenie na kilkaset osób czy międzynarodowy kongres na światową skalę do każdego wydarzenia podchodzimy z pełnym profesjonalizmem. Po prostu dorośliśmy do tematu! Mamy już 21 lat. Bazując na wieloletniej tradycji, odważnie podchodzimy do nowych wyzwań.

„Największym kapitałem EXPO XXI Warszawa jest doświadczenie i sprawdzony zespół specjalistów” – można przeczytać na Waszej witrynie internetowej. Czy rzeczywiście większość teamu to pracownicy, którzy zostają z Wami na dłużej?
Zdecydowanie tak. Największą wartość w EXPO XXI stanowią ludzie. Razem tworzymy zgrany zespół, który łączy entuzjazm do pracy i zaangażowanie. Wspólnie pracujemy na sukces EXPO XXI – nasz sukces. W zespole są osoby pracujące od ponad dekady, sam prezes, Grzegorz Słyszyk jest związany z obiektem od momentu jego powstania. Prezes, niejednokrotnie podkreślał: „Biznes to nie jest tylko cyfra, to nie jest bilans, to jest przede wszystkim zespół ludzi, którzy mają swoje rodziny, dzieci i to oni decydują o sile tego zespołu”. Poza dobrze przygotowaną powierzchnią, organizatorzy mogą zawsze liczyć na profesjonalną obsługę zespołu… Jesteśmy partnerem i doradcą rozpoznawalnym w branży.

Wracając do strony internetowej obiektu, niedawno została uruchomiona jej odświeżona wersja. Czy pójdą za tym jakieś inne zmiany np. w identyfikacji wizualnej, strategii promocyjnej?
Zmieniając stronę internetową kierowaliśmy się przede wszystkim jej przydatnością dla użytkowników oraz jej funkcjonalnością dla odbiorcy. Istotne dla nas było zwiększenie widoczności wydarzeń. Zależało nam również na tym, aby organizatorzy mogli znaleźć niezbędne informacje, ważne dla nich oraz ich klientów. Chcieliśmy zapewnić dobrą widoczność naszym partnerom.

Rozwój branży targowo-konferencyjnej w Polsce przyczynia się do powstawania nowych obiektów. Czy czujecie na plecach oddech konkurencji?
Tak, i cieszymy się z tego, bo oznacza to, że działamy na atrakcyjnym rynku. Dodatkowo jest to dla nas źródło motywacji. W ciągu ostatnich 20 lat funkcjonowania EXPO XXI powstało kilka nowych obiektów – rynek się rozwija, a my razem z nim. Znamy nasze mocne strony, więc nie musimy się tego obawiać. Niepokoi nas nieuczciwa konkurencja, zjawisko dumpingowania cen oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na nasz temat, ale jak widać EXPO XXI dobrze prosperuje, a zespół dokłada wszelkich starań, żeby było jeszcze lepiej.

Chociaż kalendarz wydarzeń pęka w szwach, ciągle rozrasta się o nowe. Co na nas czeka w EXPO XXI w 2020 roku?
Warto wspomnieć o kolejnej edycji znanych na polskim rynku wydarzeń – Forum Branży Eventowej czy FestiwalMarketingu.pl. W nadchodzącym roku odbędą się także wydarzenia międzynarodowe takie jak: Perspektywy Women in Tech Summit czy Kongres Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii. Fanów mocnego brzmienia z pewnością ucieszy informacja, że już we wrześniu odbędzie się u nas koncert Behemotha. Dodatkowo, spodziewamy się również około 2000 osób z całego świata, na specjalnym wydarzeniu, które na razie pozostawimy w tajemnicy.

Rozumiem, że w przyszłość patrzycie z optymizmem?
Oczywiście i śmiało możemy Państwa zapewnić, że mamy jeszcze niejednego ASA w rękawie.

Rozmawiała Jaga Kolawa

 

Davide OdellaDavide Odella

Dyrektor sprzedaży w EXPO XXI, specjalista z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży eventowej, laureat nagrody „Odkrycie Roku MPI Poland” za aktywną działalność na rzecz branży spotkań. W ramach swoich obowiązków jest odpowiedzialny za tworzenie strategii sprzedażowo-marketingowej obiektu, jak i również utrzymywanie relacji z klientami biznesowymi.

 

 

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze magazynu OOH event!

Wersja online: CZYTAJ TUTAJ.