Logo

Marketing MIX

Rebranding logotypu Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej

Polski Komitet Olimpijski prezentuje nowy logotyp Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Zmiana ta została podyktowana kompleksowym rebrandingiem symboliki olimpijskiej dokonywanym przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski i z konsekwentnym wprowadzaniem zasad jej użycia dla wszystkich narodowych komitetów olimpijskich na świecie.

Rebranding logotypu Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej zbiegł się z obchodami 100-lecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego, co dodatkowo podkreśla charakter zmian, które mają nastąpić w wizerunku całej organizacji.

Nowe logo to nowoczesne i syntetyczne zestawienie symboliki państwowej w postaci flagi narodowej, znaku „POLSKA” oraz odświeżonego symbolu olimpijskiego, przedstawiającego splecione z sobą kolorowe koła – autorstwa francuskiego barona Pierre’a de Coubertin, inicjatora odrodzenia idei olimpijskiej.

Zmiana symboliki pociągnęła za sobą konieczność opracowania nowych zasad co-brandingu dotyczącego wszystkich Sponsorów i Partnerów, zarówno Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Zdaniem Adama Krzesińskiego, Sekretarza Generalnego PKOl i dwukrotnego medalisty olimpijskiego w szermierce – nowe logo Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej powstające w 100-lecie istnienia PKOl ukazuje, że instytucja ta mimo już wieku istnienia wciąż się rozwija i zmierza zgodnie z olimpijskim duchem nowoczesności. Jego zdaniem PKOl jest otwarty na zmiany, szczególnie na takie, które przyczyniają się do polepszania jego wizerunku i rozpoznawalności wśród młodszego pokolenia.

Za kreację logotypu odpowiada studio brandingowe SIGNATURE prowadzone przez Artura Gosiewskiego – design directora z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie corporate & brand identity.

Źródło: Polski Komitet Olimpijski

KL