Jak co roku, finał Super Bowl w Stanach Zjednoczonych to nie tylko prawdziwe święto sportu, ale też opole do popisu dla marketerów i całej branży reklamowej. Firmy prześcigają się w coraz to kreatywniejszych spotach reklamowych, zatrudniając do kampanii gwiazdy i wydając niebagatelne sumy na reklamę.
Za spot o długości pół minuty podczas Super Bowl trzeba było zapłacić 5,6 milionów dolarów (dla porównania – 3 lata temu było to 5 mln. dolarów). Wedle danych telewizji Fox w minioną niedzielę pokazano 77 reklam, które obejrzało ponad 100 milionów widzów.
Prezentujemy najciekawsze według nas kampanie z tego roku:
1) Pierwsze miejsce przypada prawdziwemu wyciskczowiu łez. Właściciel firmy Weathertech, David MacNeil, kupił reklamę na Super Bowl, by w wyjątkowy sposób podziękować weterynarzom, którzy uratowali jego psa. W ramach akcji apelował również o wpłacanie datków na Szkołę Weterynarii w Wisconsin.
2) Micosoft i femvertising. Spot marki przedstawia historię Katie Sowers, pierwszej kobiety-trenerki, która bierze udział w Super Bowl.
3) Bazujący na humorze spot Amazon. W tegorocznej odsłonie do kampanii zostały zaproszone Ellen DeGeneres i Portia de Rossi.
4) Spot NFL promujący inicjatywę „Inspire Change” – spot przedstawia prawdziwą historię kuzyna jednego z graczy NFL zabitego przez amerykańską policję.
5) Kolejna inwestycja w gwiazdy: Chrissy Teigen i John Legend dla Hyundaia Genesis
6) MountainDew czerpie inspirację z kultowego „Lśnienia”
7) Cheetos po 11 latach funduje nam festiwal wspomnień. Marka wróciła do Super Bowl po 11 latach, zatrudniając w swojej kampanii rapera MC Hammer ze swoją kultową piosenką „Can’t touch this”.
8) Widowiskowa reklama Pepsi Zero z Missy Elliott i H.E.R.
9) Facebook po raz pierwszy na Super Bowl. W spocie wystąpili Chris Rock i Sylvester Stallone.
10) Audi na Super Bowl promował e-tron Sportback. W spocie aktorka znana z serialu „Gra o tron” – Maisie Williams śpiewa piosenkę „Let It Go” z filmu Frozen.
KL