Logo

Trade marketing

POS Barometr

Jakie najważniejsze zmiany w branży POS zaszły w 2020 roku?

Przede wszystkim gospodarka zaparkowała, co miało realne przełożenie również na branżę POS. Mimo że wielu naszych klientów z branży FMCG tak naprawdę odnotowuje wzrosty sprzedaży w poszczególnych kategoriach np. drożdże, chipsy, alkohol, to jednak w związku z niepewną sytuacją pozostają zachowawczy w zamawianiu nowych form reklamy.

Jak dostosowaliście się do obecnej sytuacji?

Nie zwalniamy tempa. Przede wszystkim poszerzyliśmy swoją ofertę o dozowniki do dezynfekcji rąk, wychodząc naprzeciw nowym wymogom sanitarnym. Ponadto opracowywaliśmy dużo konceptów dla naszych klientów z myślą o 2021 roku. Niektóre wychodzą poza dotychczasowy zakres naszych prac. Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zdradzić szczegóły.

Jakie macie odczucia i prognozy na 2021 rok?

Mimo różnych informacji, jakie trafiają do nas z mediów, staramy się pozytywnie spoglądać w przyszłość. Nie wykluczamy jednak opcji, że w 2021 r. rządy poszczególnych krajów będą wprowadzały kolejne lockdowny. Trzymamy kciuki za to, że na świecie uda się opanować pandemię i powoli wrócimy do normalności.

Olimpia Krakowska – Project Manager w EMANO

Jakie najważniejsze zmiany w branży POS zaszły w 2020 roku?
W związku z sytuacją epidemiologiczną na świecie obserwowaliśmy problemy z łańcuchem dostaw i ich terminowością. Dużym udziałem w tym roku miał eksport, mimo utrudnień w przemieszczaniu się stanowił ponad 30% obrotów firmy. Wśród polskich klientów bez zmian liderem pozostały firmy kosmetyczne, alkoholowe oraz spożywcze.

Jak dostosowaliście się do obecnej sytuacji?
Przede wszystkim chronimy nasz zespół produkcyjny. Codziennie ozonujemy pomieszczenia, oddaliśmy do użytku nowy obiekt z większymi pomieszczeniami socjalnymi, dbamy o system zmianowy i przestrzegamy zaleceń sanepidu. Wzmocniliśmy również dział zakupów oraz dział 3D o nowych pracowników, dzięki czemu nasza oferta znacznie się poszerzyła zarówno o nowe materiały, jak i szybkość wykonywania wizualizacji.

Jakie macie odczucia i prognozy na 2021 rok?
Prognozy analityków nie są optymistyczne, natomiast nasze grono stałych klientów pozwala nam z delikatnym optymizmem patrzeć w przyszłość. Przyjęte do realizacji zamówienia na I kwartał br. zapewniają nam ciągłość produkcji i namiastkę stabilności, której wszystkim życzę w tym roku.

Joanna Panfil-Prądzyńska – Dyrektor sprzedaży i marketingu w EXPOSITE POLSKA

Jakie najważniejsze zmiany w branży POS zaszły w 2020 roku?
W marcu cały świat stanął na głowie. Zwiastuny nadchodzącej klęski pojawiły się już wcześniej, ale nikt nie spodziewał się, jaka będzie jej skala i jak długo będzie trwała. Dziś, z perspektywy czasu, można powiedzieć, że branża POS się obroniła. Dzięki konsekwentnie realizowanej wieloletniej strategii, na naszym podwórku nie zanotowaliśmy strat, wręcz przeciwnie.

Jak dostosowaliście się do obecnej sytuacji?
Kluczem do sukcesu stało się natychmiastowe dostosowanie do sytuacji w momencie, kiedy kryzys nastąpił. Produkty sanitarne wdrożyliśmy w ciągu 3 dni, a także położyliśmy duży nacisk na szkolenie i ochronę pracowników w dobie pandemii.

Jakie macie odczucia i prognozy na 2021 rok?
W nowy rok wchodzimy na pełnym gazie, z kilkoma nowymi maszynami, z dużą grupą zadowolonych klientów i liczniejszym niż w ubiegłym roku zespołem Rodan. Wszystkim życzę zdrowia i sukcesów w 2021 roku.

Jacek Rogoziński – Właściciel „RODAN Agencja Reklamowa”

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.