Marketing MIX Branża OOH z kampanią “NIE dla podatku reklamowego”

Branża OOH z kampanią “NIE dla podatku reklamowego”

774
0

Sprawa podatku reklamowego wraca. Najbardziej zagrożona nim branża czyli outdoorowa (Out Of Home Media) rozpoczęła swoją własną komunikację wyrażając niezgodę na ten podatek. Próbuje się przekonać opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki dotyczy głównie “wielkich mediów”, tymczasem nie jest to prawda.

Bije on w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

Straty branży OOH w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego.
A propozycja naliczania “składki reklamowej” od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania. – Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży – mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni. Dotychczas ten aspekt został prawie pominięty, a jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach. W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami:

  • TO TY ZAPŁACISZ
  • NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY
  • UPADEK POLSKICH FIRM

Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych. Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH. W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting (Katowice), Jet Line (Warszawa), Warexpo, Maik (Lublin), Globart (Białystok), ArtStyle (Olsztyn), Citisign (Olsztyn), Outdoor3miasto (Trójmiasto), Koneser (Kraków), BP Media (Szczecin), Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland.

Organizatorzy akcji czekają też na potwierdzenia od kolejnych firm. IGRZ dotychczas złożyła swoje oświadczenie oraz przedłożyła list do Ministra Finansów w ramach ogłoszonych przez rząd “prekonsultacji”

Oświadczenie IGRZ: ZOBACZ
List do Ministra Finansów: ZOBACZ

Akcja zbiegła się z rozpoczęciem działalności nowej platformy komunikacyjnej OOHlife.org.

KL