Postpandemiczny dekalog Goldenberry.
Od ponad 10 lat nieustannie płyniemy pod prąd i nawet pandemia nie była w stanie tego zmienić. Wprawdzie w marcu 2020 r. próbowała zmącić nasze wody, ale my jak zawsze utrzymaliśmy się na powierzchni – w końcu jesteśmy świetnymi pływakami.
Jaki jest nasz stan posiadania po pandemicznym 2020 roku? Poniżej prezentujemy dekalog Goldenberry i wbrew ogólnie słyszanym negatywnym prognozom w branży – wiemy, że będzie to kolejny dobry rok. My zamierzamy płynąć jeszcze szybciej!
1. Zespół, który eksplodował kreatywnością i dojrzałością. Anty-Covidowy program dla klientów okazał się być strzałem w 10
Podobnie jak cała nasza branża, na chwilę zamarliśmy w marcu ur., kiedy okazało się, że pandemia nie ominie naszego kraju, a gospodarkę trzeba zamknąć na jakiś czas. Wystarczyło nam jednak kolejne 24h na to, aby odpędzić od siebie złowieszcze komunikaty – zabraliśmy się wspólnie do wdrażania „goldenberrowego programu antywirusowego”, którym przez kolejne miesiące zarażaliśmy klientów i dostawców.
2. Nowy ERP wznoszący nasz poziom operacyjny na wyższy poziom. Operational Excellence jeszcze nigdy nie było tak piękne
Strasznie się przed tym wzbranialiśmy. Opóźnialiśmy to wdrożenie do granic możliwości. Wydawało się, że nikt go nie polubi. Tymczasem on okazał się userfriendly, intuicyjny i w mig rozszyfrował wszystkie procesy operacyjne, które codziennie przerabiamy. Jest częścią nas, działa, podpowiada, przypomina – najbardziej żałujemy, że nie sposób go zabrać na firmową integrację. On może tylko zdalnie, ale za to może dużo.
3. Nowa siedziba i nowoczesny magazyn – nowe serce Goldenberry zabiło 2 listopada
Poprzednia siedziba nas ograniczała i w żaden sposób nie nadążała za tempem rozwoju. Musieliśmy wykonać ten ruch – ale dlaczego na 5 dni przed pierwszym lockdownem? Ledwo zdążyliśmy zakończyć świętowanie z okazji podpisania umowy na nową siedzibę Goldenberry, nasi rządzący zamknęli gospodarkę, a ilość zamówień w branży spadła o 90%. Cóż, pływacy, którzy machają rękami pod prąd przez chwilę mieli nietęgie miny, ale zakasali rękawy i rozpoczęli przygotowywanie operacji „przeprowadzka”. Dzień 2 listopada zapisał się na naszych kartach historii zielonymi literami, które rozbłysły na elewacji magazynu i codziennie witają tysiące kierowców podróżujących warszawską obwodnicą.
Dzisiaj mamy piękne i ekologiczne biuro, jest ono naszym lasem z mnóstwem zieleni. Mieszkają w nim myśliwi, gajowy i leśniczy, a wokół wszelkie zasoby tego swoistego ekosystemu w postaci paśników, tartaków i innych składowych naszego lasu. W Kampinosie i Biebrzy spotykamy się co tydzień oraz przyjmujemy klientów i dostawców. Nowy magazyn wyniósł nas na zupełnie inny poziom i to głównie dzięki niemu oraz zespołowi Super-Bohaterów z działu Logistyki, przeżyliśmy bez szwanku lawinę projektów końca roku, ich przygotowanie i dystrybucję. Wysokie składowanie, regały półkowe oraz strefy do konfekcjonowania zleceń powodują, że w końcu posiadamy nasz „One-Stop-Shop”, zachęcając kolejnych klientów do skorzystania z zupełnie nowych serwisów logistycznych, które od początku roku pojawiły się w naszej ofercie.
4. Najnowocześniejsze narzędzie online wymyślone dla branży – mamy je i działa pełną parą. Ponad 40 tys produktów pod jednym dachem – a to dopiero początek…
Dowodem na to, że nie marnowaliśmy czasu podczas pandemii jest webshop – największy i unikatowy w branży. Zapamiętajcie ten adres goldenberry.linkwebshop.com, bo tutaj dzieją się rzeczy niezwykłe. Ceny kalkulują się samodzielnie, następnie obniżają się bez potrzeby ich negocjacji, wszystko samodzielnie i intuicyjnie. Powiedzieć, że dopłynęliśmy do online’u to mało – mamy najnowocześniejszy B2B e-commerce i zamierzamy nim podbijać świat!
5. Crowd Procurement Approach – składaj zamówienia, a inni niech się do nich dołączają. Nie trać czasu na negocjacje – system chętnie obniży Twoją cenę bez zbędnych dyskusji
„A cóż to jest ten Wasz Crowd Procurement?” – pytają. Funkcjonalność, którą już pokochali pierwsi klienci. „Zaparkuj” w webshopie Twoje zamówienie, „wyszeruj” je na social mediach – nie zdążysz się zorientować, kiedy inni użytkownicy dołączą do Twojego zamówienia obniżając cenę produktu, który chcesz zakupić. Fantastyczne w swojej prostocie narzędzie do generowania oszczędności, wykorzystujące ekonomię skali i konsolidację zamówień. Typowy smart-buy z opcją dowolnej personalizacji.
6. Dystrybucja i logistyka gadżetów
Wciąż jesteśmy dostawcą artykułów reklamowych, ale prowadzimy także rozległą działalność logistyczną i magazynową z szybką kompletacją i pakowaniem. Szczerze mówiąc, niewiele jest operacji logistycznych, których nie możemy zrobić. Mamy odpowiednią infrastrukturę oraz zasoby ludzkie. Mamy też technologię i systemy wspomagające całość procesu. Odciążamy naszych klientów i przejmujemy ich magazyny marketingowe, wszystko po to, aby mogli skupiać się na swoich priorytetach.
7. Sustainability 1.0 – tysiące pomysłów na pomoc naszej planecie
Produkty ekologiczne to tylko początek drogi. Dzięki narzędziu Carbon Tracking Tool udowadniamy i doradzamy, który produkt jest bardziej sprzyjający środowisku. Posiadamy tysiące rozwiązań, które sprawiają, że produkty promocyjne nie wyrządzają takiej krzywdy naszej planecie – wręcz przeciwnie, one edukują, uświadamiają i pomagają, aby w niezmienionym stanie trwała ona przez kolejne tysiąclecia.
8. Sustainability 2.0 – przekaz nam odpady, które generuje w codziennej działalności Twoja firma – my wyczarujemy z nich nowe gadżety dla Twoich klientów oraz pracowników
Wyższy stopień wtajemniczenia – rewolucyjne podejście do generowanych przez firmy odpadów. Oddaj je nam, a przerobimy je na gadżety dla Twoich pracowników lub klientów. Wszystko w zgodzie ze środowiskiem oraz we współpracy z dostawcami, dla których recycling oraz upcycling jest codziennością.
9. Uczestnictwo w IPPAG i Prominate
Lokalny serwis z podejściem globalnym. Posiadamy partnerów biznesowych w 70 krajach, dzielimy się wiedzą, wspólnie się szkolimy, prowadzimy projekty i wspieramy się nawzajem. To dla nas paliwo atomowe i wielka nobilitacja, know-how, który pomaga nam być „always happy never satisfied”. Aktywne uczestnictwo w IPPAG i Prominate przekładamy na codzienną współpracę z klientami i dostawcami, budując prawdziwe partnerstwo w biznesie. Win-Win dla całego ekosystemu, w którym działamy. Prominate nagrodził nas tytułem i statuetką dla Most Enthusiastic Team na całym świecie, IPPAG poprosił o organizację corocznego spotkania IPPAG Week w Polsce. To nasze dewiza – promujemy polskich dostawców, zarażamy polską tradycją i historią i staramy się dostarczać ciekawych impulsów biznesowych obu tym organizacjom.
10. GB Complex: Produkt-Digital-Logistyka = masz więcej czasu, aby skupić się na Twoich priorytetach. Odciążamy, pomagamy, oszczędzamy dla naszych klientów
Kiedy znajomi pytają mnie, czym zajmujemy się w Goldenberry, uderza mnie, jak bardzo rozwinęła się nasza paleta rozwiązań w ciągu ostatnich 5 lat. Tak to prawda, zaczynaliśmy jako firma zajmująca się upominkami promocyjnymi, ale nasze usługi znacznie się rozszerzyły, obejmując sklepy internetowe i programy korporacyjne, wraz z całą infrastrukturą i platformami do ich dostarczania. Posiadamy też bardzo mocną „gałąź” logistyczną, która rozwija się bardzo dynamicznie. Codziennie wysyłamy setki przesyłek, będąc coraz bardziej łakomym kąskiem dla firm kurierskich.
Przepłynęliśmy naprawdę długą drogę, w zdecydowanej większości pod prąd i dzisiaj jesteśmy czymś więcej niż tylko „gadżeciarzami”.
Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.