Citroën wycofuje reklamę z egipską gwiazdą pop Amr Diab, której użytkownicy mediów społecznościowych oskarżają o normalizację molestowania seksualnego.
W filmie Diab używa kamery swojego samochodu, by sfotografować kobietę przechodzącą przez jezdnię, najwyraźniej bez jej zgody. Później widać ich, jak jeżdżą razem.
Egipsko-amerykańska dziennikarka Reem Abdellatif napisała na Twitterze: „Kto pomyślał, że dobrym pomysłem byłoby zrobienie reklamy, która umożliwia molestowanie seksualne w kraju, w którym 98% kobiet zgłosiło, że było molestowane w pewnym momencie swojego życia?”
My comments on @Citroen #Egypt’s irresponsible advert:
„Who thought it would be a good idea to make an ad that enables sexual harassment in a country where 98% of women reported getting harassed at some point in their lives?” @BBCNewshttps://t.co/fWLFolrYR4
— 𓆃 Reem Abdellatif – ريم عبداللطيف (@Reem_Abdellatif) December 29, 2021
Francuski producent samochodów powiedział, że nie toleruje żadnej formy nękania i przeprosił wszystkich, którzy odebrali film jako niedpowiedni. W oświadczeniu możemy przeczytać: „Głęboko żałujemy i rozumiemy negatywną interpretację tej części tego filmu. Wraz z naszym partnerem biznesowym w Egipcie podjęliśmy decyzję o wycofaniu tej reklamy ze wszystkich kanałów Citroëna i składamy nasze szczere przeprosiny dla wszystkich obrażonych przez to społeczności film.”
Badanie ONZ z 2013 r. wykazało, że 99,3% dziewcząt i kobiet w Egipcie zgłosiło, że doświadczyło jakiejś formy molestowania seksualnego w swoim życiu, a 82,6% nie czuło się bezpiecznie na ulicy.
Artysta Amr Diab jak dotąd nie skomentował tej krytyki.
لو بتدور على الراحة، يبقى بتدور على ستروين C4 الجديدة!
اتفرج على ستروين C4 الجديدة مع الهضبه واكتشف المعنى الحقيقي للراحة.#CitroënEgypt#NewCitroënC4#AmrDiab#CitroënXAmrDiab pic.twitter.com/mcWZCMigsN— Amr Diab (@amrdiab) December 3, 2021
Źródło: BBC.com
Więcej o marketingu przeczytasz TUTAJ