Logo

Marketing MIX

Nowa kampania Fundacji DKMS #10tysięcypowodów

Pomimo że w polskim rejestrze Dawców szpiku znajduje się już ponad 2 miliony osób, a 84 proc. Polaków1 deklaruje, że chętnie pomaga innym, znalezienie zgodnego Dawcy to wciąż wyzwanie, z którym codziennie mierzą się tysiące chorych na całym świecie.

[1] Stosunek Polaków do pomagania innym – ogólnopolskie badanie, przeprowadzone na zlecenie Fundacji DKMS na przełomie kwietnia i maja 2021r. przez agencję badawczą Biostat.

Ratowanie życia innym? Przecież to proste!

Krew, szpik i komórki macierzyste to leki, których nie da się wyprodukować w warunkach laboratoryjnych. Są to produkty naszego organizmu, mające moc uzdrawiania – mogą ocalić ludzkie życie i dać chorym szansę na wygraną z nowotworem krwi. Pomimo prawie 2 mln potencjalnych dawców, zarejestrowanych w bazie Fundacji DKMS, Dawców nadal jest za mało, by pomóc wszystkim potrzebującym: prawdopodobieństwo znalezienia „bliźniaka genetycznego” wynosi w najlepszym przypadku 1 do 20 000.
Jak pokazuje badanie opinii Dawców Faktycznych, przeprowadzone na zlecenie Fundacji DKMS we wrześniu 2021r. przez IMAS International, osoby które już oddały krwiotwórcze komórki macierzyste bądź szpik, zapytane o to, dlaczego warto zostać, podkreślają przede wszystkim, że mogą dzięki temu uratować życie i zdrowie drugiej osoby (54 proc.). Co trzeci badany stwierdza, że to nic nie kosztuje, jest naprawdę proste i bezpieczne, a nieco ponad co piąty wskazuje na możliwość niesienia pomocy innym (21 proc.). 1 na 10 osób podaje uczucie radości jako powód, dla którego naprawdę warto się przystąpić do procedury i podarować pacjentowi szansę na życie.

Liczby, które napawają dumą

Bardzo istotnym wydarzeniem dla Fundacji DKMS było przekroczenie liczby 10 000 faktycznych Dawców, którzy już oddali dla swojego „bliźniaka genetycznego” krwiotwórcze komórki macierzyste lub szpik. Dawcy zapytani podczas badania o emocje, jakie towarzyszą im po zakończeniu donacji, wskazywali najczęściej nadzieję na to, że ich „bliźniak genetyczny” wyzdrowieje (84%) oraz radość z pomocy osobie potrzebującej (73%). Bezinteresowny czyn tych bohaterów, jak często nazywa się Dawców, to szansa dla chorych na drugie, wolne od choroby życie. To wszystko nie byłoby jednak możliwe bez pomocy wielu osób i instytucji, środowiska medycznego czy Wolontariuszy Fundacji DKMS. Ich ogrom pracy zasługuje na szczególne wyróżnienie. Tak naprawdę ta okrągła liczba jest okazją do świętowania dla każdego, kto przyczynia się do szerzenia idei dawstwa szpiku.

Kampania #10tysięcypowodów

10 tysięcy szans na życie to też 10 tysięcy różnych powodów, które decydują o rejestracji w bazie Dawców szpiku. Dla każdego z nas impuls do pozostania potencjalnym Dawcą może być zupełnie inny – choroba bliskiej osoby, historia Pacjenta, czy “zwykła-niezwykła” chęć niesienia pomocy. Fundacja DKMS w kampanii #10tysięcypowodów chce podziękować Dawcom faktycznym za ich wielkie serca i pokazać, że są jednym z #10tysięcypowodów, które uratowały czyjeś życie. W dedykowanym wideo pojawiają się zarówno Dawcy, jak i Biorcy Fundacji, którzy przedstawiają swoje wyjątkowe historie. Ten szczególny materiał inaugurujący akcję ma za zadanie przybliżyć odbiorcom szlachetną ideę dawstwa i pokazać, że każdy z nas może pomóc, a darowanie komuś szansy na życie bez nowotworu jest największym możliwym wyróżnieniem. W ramach kampanii powstał film, opowiadający wybrane historie bohaterów związanych z Fundacją DKMS:\

– Moment przekroczenia przez naszą Fundację 10 tysięcy faktycznych Dawców szpiku i komórek krwiotwórczych jest dla nas szczególnym wydarzeniem. Dzięki temu widzimy wyraźnie, że nasza praca ma głęboki sens. Polacy mają ogromne serca, a pomaganie mają “w genach”. To 10 tysięcy podarowanych drugich szans na życie i powodów, dla których każdy z Dawców zdecydował się, by po prostu wesprzeć drugiego człowiekowi – mówi Magdalena Przysłupska, Rzecznik Prasowa Fundacji DKMS.

Galaktyka Ludzi Dobrej Woli Fundacji DKMS

Do kampanii #10tysięcypowodów zaproszeni są zarówno Dawcy Fundacji DKMS, którzy chcieliby z dumą zaprezentować swoją historię i podzielić się nią na swoich mediach społecznościowych, jak i wszyscy, którzy chcieliby podzielić się swoim osobistym powodem niesienia pomocy innym. Aby wziąć udział w akcji, wystarczy udostępnić swoje zdjęcie lub wideo z wpisanym na kartce powodem i oznaczyć je dedykowanym hasztagiem akcji #10tysięcypowodów. Główną ambasadorką tegorocznej kampanii jest polska aktorka i piosenkarka – Alicja Bachleda-Curuś, która z organizacją związana jest już od wielu lat i tak jak każdy Dawca, nieustannie zachęca do rejestracji w bazie Fundacji  DKMS. Więcej informacji o kampanii jest dostępnych TUTAJ.
Więcej o DKMS w wywiadzie TUTAJ.