Logo

Marketing MIX

„Wyciśnięta cytryna” czyli czarna lista patologii przetargowych

Powstaje czarna lista patologii przetargowych. Czy winne są też agencje, które nie odmawiają udziału w wątpliwych przetargach?

Grupa ludzi pracujących w branży reklamowej założyła anonimowy projekt pod nazwą „Wyciśnięta cytryna”, w ramach którego powstaje lista reklamodawców dopuszczających się w różnym stopniu nadużyć przy przetargach reklamowych. Znalazły się na niej m.in. Alior Bank, Bank Pekao SA, PKO BP, Orlen, Lorenz i kilka innych.

Pomysłodawcy projektu chcą zachować anonimowość, ponieważ wciąż aktywnie pracują w branży reklamowej. W udostępnionym materiale podkreślają, że „polski rynek przetargów reklamowych od lat szoruje po dnie”.

Stworzono specjalny arkusz Google TUTAJ w którym każda agencja może dopisywać klientów, którzy dopuścili się w różnym stopniu nadużyć przy przetargach reklamowych, czy to względem agencji czy np. poprzez wykorzystanie pracy agencji reklamowych za darmo.

Pomysłodawcy „Wyciśniętej cytryny” apelują do agencji, by regularnie uzupełniali anonimową ankietę i informowali o negatywnych historiach przetargowych.


Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.