Renault oddaje do dyspozycji organizatorów turnieju flotę 185 samochodów do przewozu tenisistów i gości oficjalnych składającą się z 90 modeli Megane E-Tech electric, 30 modeli Austral E-Tech full hybrid oraz 20 Nowych Espace E-Tech full hybrid. Kibice i goście będą również mogli skorzystać z transferu trzema modelami Twingo z napędem w 100% elektrycznym, zmodernizowanymi przez dział designu Renault.
Diede de Groot, Luca Van Assche i Félix Auger-Aliassime, nasi trzej tenisowi ambasadorzy zaangażowani są w program społecznej odpowiedzialności „Give Me 5” skierowany do młodego pokolenia i mieszkańców uboższych przedmieść.
W 2022 roku Renault zostało partnerem premium turnieju Roland Garros. Podczas tegorocznej edycji turnieju, która trwa od 22 maja do 11 czerwca, marka podkreśla swój styl i prezentuje logo Renault na siatkach pięciu głównych kortów (Philippe-Chatrier, Suzanne-Lenglen, Simonne-Mathieu oraz na kortach numer 7 i 14).
Współpraca, ugruntowana w 2023 roku nowymi działaniami, jest doskonałą okazją dla obu marek do realizacji wspólnego celu – promocji Francji na arenie światowej.
W 2021 roku show car Renault 5 Prototype zrobił furorę żółtym nadwoziem w stylu pop. I daje kolejny powód, by o nim mówiono – prezentuje się w nowym kolorze. W ramach partnerstwa marki Renault i Roland Garros samochód będący zapowiedzią miejskiego samochodu elektrycznego ma nowy satynowy metalizowany lakier w białym kolorze.
Retrofuturystyczny samochód zdobią również nowe elementy stylizowane na krzyż Świętego Andrzeja, umieszczone na bokach nadwozia, nawiązujące do kultowych symboli architektury stadionu im. Rolanda Garrosa. Podświetlone logo turnieju znalazło się w miejscu wcześniej umieszczanej na nadwoziu cyfry „5”. Eleganckimi i lekkimi akcentami są obramowania szyb w kolorze matowego chromu oraz felgi anodowane na niebiesko. Zmodernizowany w ten sposób show car Renault 5 Prototype zapowiada wersję Roland-Garros przyszłego seryjnego modelu samochodu, który zostanie zaprezentowany w 2024 roku.
Renault przekazuje do dyspozycji turnieju Roland Garros flotę 185 samochodów składającą się z 90 elektrycznych modeli Megane E-Tech electric, 30 modeli Austral E-Tech full hybrid i 20 Nowych Renault Espace E-Tech full hybrid.
Kibice, którzy chcą dojechać na turniej w sposób zrównoważony, będą mogli to zrobić dzięki Renault Green Line. Firma car-sharingowa ZITY by Mobilize umożliwi fanom dotarcie na Roland Garros i parkowanie w pobliżu stadionu na miejscach ZITY (w 5 wybranych lokalizacjach).
Roland Garros jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. To coroczna, bardzo wyczekiwana impreza, podczas której oczy całego świata skierowane są w stronę okolic Porte d’Auteuil w Paryżu, gdzie rozgrywany jest jedyny turniej Wielkiego Szlema na kortach ziemnych.
Tak więc w drugim roku współpracy w charakterze partnera premium Renault wzmacnia swój udział i prezentuje nowy film. Oryginalna muzyka z utworu „It’s the Most Wonderful Time of the Year” ma przywoływać i odzwierciedlać radość i emocje towarzyszące otwarciu turnieju Roland Garros.
Ceglana mączka pada z nieba jak śnieg i pokrywa ulice i miasta na całym świecie. Od Europy do Azji przez Amerykę Łacińską tenisiści amatorzy i zawodowcy z całego świata świętują nadejście sezonu turnieju Rolanda Garrosa. Ambasadorzy marki Renault również dołączają do filmu, by świętować to wydarzenie: są to Diede de Groot, Félix Auger-Aliassime i Luca Van Assche.
„Give me 5” to projekt w zakresie odpowiedzialności społecznej marki Renault, skierowany do młodszego pokolenia i mieszkańców uboższych przedmieść. Renault ponownie zorganizuje „Let Challenge”, który będzie trwał przez cały turniej Roland Garros. Za każdym razem, gdy piłka serwisowa dotknie siatki, zanim spadnie na połowę przeciwnika, Renault przekaże 100 euro na tę inicjatywę społeczną. Podczas turnieju Roland Garros w 2022 roku zebrano 161 400 euro, a Renault zwiększyło tę sumę do 235 000 euro i umożliwiło w ten sposób zbudowanie trzech kortów tenisowych:w Lionie, Marsylii i w Grigny.
Po programie „Give Me 5” w tych trzech miastach oraz dzięki trzem ambasadorom marki Renault tegorocznym celem jest rozszerzenie projektu we Francji wraz z Lucą Van Asschem
i stowarzyszeniem Fête le Mur. Program jest również realizowany w wielu krajach, w Togo razem z Félixem Auger-Aliassimem, w Holandii z Diedem de Grootem, w Argentynie z Gabrielą Sabatini oraz w Brazylii.
Oprócz tenisa, program „Give Me 5” jest również rozwijany, aby zwiększyć dostępność do uprawiania muzyki i judo młodym ludziom z uboższych przedmieść.
– Jesteśmy szczególnie zadowoleni i dumni z rozszerzenia naszej partnerskiej współpracy z turniejem Roland Garros: 75% floty to samochody zelektryfikowane i oddane do dyspozycji turnieju, logo Renault zobaczymy na siatkach rozpiętych na kortach, nasz społeczny i solidarny projekt „Give Me 5” rozwija się dzięki wsparciu naszych ambasadorów, a ponadto odbędzie się publiczny pokaz samochodów Renault 5 Prototype Roland-Garros, 4EVER Trophy i Nowego Espace E-Tech full hybrid. To wszystko pokazuje, że Renault się modernizuje, i to w szybkim tempie – podkreśla Arnaud Belloni, dyrektor globalny marketingu marki Renault.
Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.