Trend, a w zasadzie idea, która przyświeca nam w budowaniu oferty Warexpo, to szeroki dostęp do informacji i reklamy, także na obszarach miasta poza ścisłym centrum, na których dotychczas nie było nośników reklamowych. Największe natężenie wizualnego przekazu reklamowego na ulicach Warszawy kumuluje się w Śródmieściu. Jednak z badań mobilności warszawianek i warszawiaków wynika, że z niektórych dzielnic jak Targówek, Praga Północ, Wilanów, Mokotów około 20% mieszkańców podróżuje do centrum Warszawy rzadziej niż raz w miesiącu. To oznacza, że nasza sieć, a w szczególności nowość w ofercie – wiaty przystankowe Warexpo, docierają do odbiorcy, który porusza się blisko domu, korzystając z usług w ramach np. centrum lokalnego czy dzielnicowego. Sformułowanie reklama blisko odbiorcy, traktujemy bardzo dosłownie. Śledząc bieżące trendy urbanistyczne – ideę 15-minutowych miast, koncentrowanie się na lokalności, dostępności usług blisko domu, coraz częstsze przemieszczanie się za pomocą roweru, czy komunikacji miejskiej, budujemy nasze portfolio, tak aby reklama i informacja rzeczywiście były aktywną częścią miejskiej tkanki. Bierzemy pod uwagę również postpandemiczne zmiany zachowań i nawyków mieszkańców. Ten sposób działania będzie dla nas kluczowy w 2024 r.
Największy sukces 2023 roku w naszej branży zamyka się w jednym słowie – policzalność. Dzięki umowie, jaką nasza spółka zawarła z Gemiusem, dysponujemy twardymi danymi na temat widowni, do której dociera nasze medium. Wspólnie wypracujemy model prezentowania danych na temat reklamy zewnętrznej. Informacje na temat oglądalności OOH wyprodukowane będą w oparciu o metodologię badania Mediapanel, czyli jednoźródłowego i crossmediowego pomiaru Gemius.
W wyniku współpracy naszych firm marketerzy zyskają nowe dane, pozwalające im precyzyjnie planować kampanie realizowane na nośnikach zewnętrznych.
Reklama zewnętrzna powinna być dobrze skrojona i dopasowana do dynamicznie zmieniającej się tkanki miasta. Niestety nie zawsze tak to wygląda. Chociaż nadal czekamy na warszawską uchwałę krajobrazową, to jednak wieszanie wielkoformatowych siatek i ekranów, na zabytkach lub obiektach architektury wysokiej, w tym instytucjach centralnych oraz urzędach jest złe i mówiąc bez ogródek – dewastuje przestrzeń publiczną. Dlatego pomimo wieloletniej dyskusji ten problem rynkowy nadal istnieje, stanowiąc ogromne wyzwanie dla branży w kontekście etycznym.
Przyszły rok, w naszym odczuciu, będzie bardzo dobry dla naszej branży i wcale nie chodzi o wzrost sprzedaży, choć także. Myślimy raczej o wspólnych działaniach oraz celach branży, które nie tylko rozwijają samo medium, udoskonalają naszą usługę, ale przede wszystkim rozwijają miasto, jako żywy organizm. Od wielu lat oferta Warexpo opiera się na idei dostarczania usługi społecznej w postaci informacji miejskiej i reklamy. Nasze nośniki rozpowszechniają ważne komunikaty, są znakomicie zaprojektowane, zlokalizowane w prestiżowych obszarach Warszawy, a od niedawna także w dzielnicach poza ścisłym centrum. Po analizie badań i obserwacji tego, jak zmienia się Warszawa, wiemy, że podane wyżej wątki, będą determinowały rozwój naszego rynku w 2024 r.
Więcej podsumowań roku można przeczytać TUTAJ.