Logo

Trade marketing

Carrefour Polska zmienia swoją strategię komunikacyjną

W ślad za wzmocnieniem asortymentu i komunikacji produktów w najatrakcyjniejszych cenach na rynku, Carrefour Polska wprowadza nową koncepcję kreatywną opartą na idei „misji zakupowych”.

Celem nowego podejścia do komunikacji marki Carrefour Polska jest zaprezentowanie klientom kluczowych wyróżników sieci w Polsce, do których należą szeroki i różnorodny asortyment, swoboda i komfort dokonywanych zakupów oraz wysoka jakość obsługi – elementy, których Polacy nie znajdą w dyskontach.

Zgodnie z nową ideą, firma nie tylko pomaga swoim klientom zrobić zakupy, ale przede wszystkim zrealizować ich kluczowe życiowe potrzeby, bez względu na czas, miejsce czy cel jaki im przyświeca. Nowy koncept opracowany przez Saatchi & Saatchi pojawił się w całościowej komunikacji marki: kampaniach TV, digitalu, social mediach oraz materiałach in-store.

Koncepcja „misji zakupowych” została wprowadzona przez Carrefour w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania polskich konsumentów, którzy w zależności od sytuacji czy aktualnej potrzeby, swobodnie wybierają czas, miejsce i sposób, w jaki zrobią zakupy. Współczesny rynek handlowy wymaga więc od sieci detalicznych nie tylko dostarczania produktów, ale także dostosowywania swojej oferty, formatu czy kanału sprzedaży do zmieniającego się tempa życia swoich klientów. Carrefour, jako sieć omnikanałowa i multiformatowa, oferuje im unikalną możliwość realizacji wszystkich misji zakupowych pod jednym dachem. Dlatego przy wsparciu agencji Saatchi & Saatchi marka wprowadziła innowacyjną koncepcję kreatywną pod hasłem: „Misje jak co dzień”.

„Misje zakupowe” to specjalistyczne trade-marketingowe pojęcie, które w nowej strategii Carrefour zostało zaimplementowane wprost do warstwy kreatywnej. W tej formule narracja została oparta na tym, jak sklepy tej sieci odpowiadają na życiowe potrzeby swoich klientów. Misje, jako centralny element tej koncepcji, pozwalają klientom Carrefour na spełnienie swoich potrzeb w sposób bardziej celowany i skoncentrowany. Każda z misji, jak „MISJA: Zdrowe jedzenie jak mama kazała”, dostarcza klientom konkretny cel zakupowy, np. zdrową i świeżą żywność.

– Carrefour to największa omnikanałowa sieć handlowa w Polsce, która posiada w swoim portfelu hiper- i supermarkety, miejskie i osiedlowe sklepy franczyzowe z logo Carrefour Express czy Globi, a także sklep internetowy czy aplikację mobilną. Mimo, iż każdy z tych kanałów sprzedaży jest inny, to oferuje on podobny standard i doświadczenia zakupowe kojarzone z marką Carrefour. Są to przede wszystkim szeroki wybór, komfort zakupów i wyjątkowa jakość obsługi, a dzięki naszym ostatnim zabiegom handlowo-promocyjnym również bardzo atrakcyjne ceny – mówi Robert Stupak, dyrektor marketingu, digital, e-commerce i IT w Carrefour Polska.  – Naszym celem jest zrozumienie i spełnienie potrzeb wszystkich naszych klientów w możliwie najbardziej spersonalizowany i efektywny sposób. Zdajemy sobie sprawę, że typowy klient odwiedza kilka różnych rodzajów sklepów, dlatego chcemy dostarczać mu rozwiązania, które będą wprost odpowiadać na konkretne potrzeby lub konieczności. Nasza koncepcja „Misji zakupowych” realizuje takie podejście w praktyce. Dzięki temu możemy skupić się na obszarach, w których Carrefour ma przewagę nad konkurencją i oferować klientom dokładnie to, czego potrzebują, wtedy kiedy tego potrzebują oraz w cenach, na które mogą sobie pozwolić. – dodaje Robert Stupak.

Za przygotowanie nowej koncepcji kreatywnej odpowiada Saatchi & Saatchi, z która sieć współpracuje od 2009 roku. Kreacje nowego konceptu adresują najróżniejsze powody odwiedzania sklepu sieci Carrefour, od zakupów codziennych po okazjonalne, specjalne, sezonowe, a także zakupy produktów świeżych, bio, żywnościowych czy z kategorii non-food. Spoty w ramach nowej kampanii wyreżyserował Piotr Janowski, za produkcję reklam odpowiada Tank Production, a za część postprodukcyjną Prodigious. Planowaniem mediów zajął się dom Arena Media.


Więcej newsów z branży TUTAJ.