Logo

Trade marketing

Carrefour rozpoczął strategiczną współpracę z Wolt

Carrefour Polska przyspiesza rozwój swojego kanału e-commerce, ogłaszając rozpoczęcie strategicznej współpracy z Wolt – międzynarodową platformą dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku.

To kolejne partnerstwo nawiązane przez sieć z zewnętrznym operatorem e-commerce, którego celem to jest dalsze zwiększanie zasięgu i rozwój sprzedaży internetowej Carrefour w Polsce.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, która zarządza w Polsce 5 formatami sklepów stacjonarnych oraz sklepem internetowym. W 2023 roku firma bardzo mocno skupiła swoją działalność, m.in. na rozwoju kanału e-commerce, w tym internetowej oferty food i non-food, optymalizacji procesów, a także nawiązaniu współpracy z zewnętrznymi partnerami.

W 2024 roku sieć zamierza dalej inwestować w zwiększenie zasięgu i rozwój swojej sprzedaży internetowej, dlatego firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Wolt, międzynarodową platformą dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku. Wolt jest liderem w branży dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku. Platforma założona w 2014 roku w Helsinkach, umożliwia użytkownikom łatwe zamawianie ulubionych potraw z lokalnych restauracji oraz zakupów z pobliskich sklepów przez aplikację mobilną lub stronę internetową. Wolt jest obecnie dostępny w wielu krajach na całym świecie, oferując szybkie i wygodne dostawy bezpośrednio do domów klientów.

– Partnerstwo z Wolt otwiera przed nami kolejną ścieżkę zwiększania zasięgu naszej sprzedaży internetowej oraz nowe możliwości w zakresie szybkich dostaw i dotarcia z naszą ofertą do nowych klientów. Jest to strategiczna odpowiedź na zmieniające się oczekiwania Polaków, którzy poszukują w internecie nie tylko atrakcyjnych cen i wysokiej jakości produktów, ale również szybkości i wygody dokonywanych zakupów. Jestem przekonany, że dzięki tej współpracy nie tylko zyskamy wielu stałych klientów, ale przyczynimy się do dalszej popularyzacji zakupów przez internet w naszym kraju. – mówi Marek Garus, Dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.

Współpraca Carrefour z Wolt rozpoczęła się od testowej implementacji usługi w dwóch sklepach sieci w Warszawie: przy ul. Powsińskiej i Targowej oraz od asortymentu 10 000 produktów. To strategiczne posunięcie ma na celu ocenę i optymalizację procesów dostawy, by w najbliższym czasie rozszerzyć usługę do 20 000 produktów dostępnych w 53 sklepach Carrefour w całej Polsce, które obecnie znajdują się w zasięgu operacyjnym Wolt.

– Cieszymy się, że marka Carrefour, która jest jedną z czołowych sieci retailowych, reprezentująca różne formaty sklepów, zdecydowała się dołączyć do grona naszych partnerów. Dzięki tej współpracy możemy poszerzyć nasze portfolio i zwiększyć obecność Wolta w sektorze quick-delivery, czyli szybkich zakupów z dostawą tego samego dnia. – mówi Wojciech Chmielewski, Retail Business Manager Wolt Polska.

Współpraca z Wolt jest częścią większej strategii Carrefour Polska, mającej na celu digitalizację doświadczeń zakupowych i dostosowanie ich do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw. Partnerstwo z Wolt pozwoli Carrefour lepiej odpowiadać na te potrzeby, zapewniając klientom wygodę i dostępność zakupów „na już”, z dostawą nawet w 35 minut od złożenia zamówienia, a już wkrótce dostępna będzie również opcja zaplanowania zakupów na wybrany, dogodny termin. Ponadto intuicyjny interfejs aplikacji pozwala na śledzenie statusu zamówienia w czasie rzeczywistym, a same zakupy to kwestia kilku kliknięć.


Więcej newsów z branży TUTAJ.