Logo

Media & maszynyEtykiety i opakowania

Opakowania na słodycze z maszyną Revoria Press PC1120 od Fujifilm w firmie SLODKIE

Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie SLODKIE.  Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko niektóre wymagania, jakie postawiła firma przed maszyną drukującą, która miała te procesy tu obsługiwać. Najlepszą w oczach jej kierownictwa okazała się cyfrowa maszyna Fujifilm Revoria Press PC1120.

– Dbamy o to, by nasze produkty były jak najwyższej jakości – mówi Robert Zwierzchowski, kierownik drukarni w firmie SLODKIE – zarówno w środku (mam tu na myśli słodycze, które produkujemy) jak również na zewnątrz – tu rzecz jasna chodzi m.in. o ich opakowania. Nasze produkty trafiają bowiem w formie prezentów do klientów z całego świata, a obdarowani nimi – zanim posmakują naszych słodyczy – powinni zachwycić się wyglądem prezentu, a więc jego opakowaniem. Dlatego zależało nam bardzo na maszynie drukującej, która zapewni nam zgodność kolorystyczną w przyszłości przy powtarzalnej produkcji dla naszych klientów. Testy, jakie przeprowadziliśmy przed zakupem urządzenia pokazały, że Fujifilm Revoria Press PC1120 może jako jedyna spełnić te oczekiwania i dlatego zdecydowaliśmy się na jej zakup, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni.

W firmie SLODKIE do każdej realizacji podchodzi się indywidualnie, starając się jak najlepiej zrozumieć oczekiwania i cele biznesowe klientów firmy. Tu personalizacja to nie tylko logo czy specjalna grafika na opakowaniu (uwzględniająca również druk dwustronny), ale także indywidualny kształt, dowolny smak czy barwa słodyczy, a nawet znakowanie nanoszone bezpośrednio na nie. – To co nas wyróżnia – mówi Robert Zwierzchowski – to możliwość stworzenia dowolnego, nawet zupełnie nowego i zawsze pysznego produktu, jakiego oczekuje od nas klient. W tym specjalizujemy się od 1997 roku.

Warto wspomnieć, że w styczniu 2024 roku działania firmy zostały uhonorowane międzynarodowym medalem ECOVADIS w kolorze platynowym, co oznacza, że SLODKIE znalazło wśród top 1% najlepiej ocenionych firm na świecie. – Od zawsze dbaliśmy o to, by nasze produkty były pięknie opakowane – podkreśla Robert Zwierzchowski. – Mamy więc m.in. własny park maszyn drukujących, studio 3D oraz studio graficzne. W przypadku każdego klienta wymagania są inne, więc musimy korzystać z narzędzi, które umożliwiają realizację różnorodnych zadań. Revoria Press PC1120 umożliwia nie tylko wysokiej jakości produkcję poligraficzną, tak istotną przy naszej całościowej produkcji, ale także personalizację, opłacalność druku przy różnych nakładach – nawet bardzo niskich i możliwość realizacji bardzo wymagających zleceń.

Agnieszka Głowacka, Business Development Manager POD w firmie Fujifilm

– Użytkownicy tych urządzeń, których stale przybywa na świecie i w Polsce – dodaje Agnieszka Głowacka, Business Development Manager POD w firmie Fujifilm – podkreślają, że w zakresie drukowania apli maszyna Revoria nie ma na rynku maszyn pracujących w technologii elektrofotograficznej żadnej konkurencji. – To prawda – mówi Michał Michalczyk, dyrektor produkcji w firmie SLODKIE. – Innowacyjna, 10-bitowa głębia barw zastosowana w tym rozwiązaniu, która daje możliwość odwzorowania ponad miliarda barw, gwarantuje najwyższą jakość i jest przewagą maszyny Revoria nad innymi producentami, oferującymi urządzenia bazujące na głębi 8-bitowej, a to przekłada się na pięknie wyglądające wydruki. Oczekiwaliśmy również wysokiej jakości przy przejściach tonalnych, z czym maszyna Revoria radzi sobie znakomicie.

Revoria zapewnia możliwość drukowania z prędkością do 120 stron A4 na minutę, niezależnie od podłoża, co w przypadku drukarni zajmującej się produkcją opakowań jest istotną kwestią. – Nasze opakowania są bardzo różne i drukujemy je na różnych podłożach – albo na grubych takich jak papier 250 g/m2 albo cienkich – 90 g/m2 – mówi Michał Michalczyk. – Nowa maszyna musiała temu sprostać. Wcześniej przeprowadzaliśmy szereg testów z urządzeniami konkurencyjnymi, ale jakość jaką oferowała maszyna Fujifilm była w zasadzie bezkonkurencyjna. Zgodnie z obietnicami producenta maszyna nie zmienia prędkości w zależności od grubości drukowanego podłoża, nie zatrzymuje się, żeby zmniejszyć temperaturę pieca. Również sama firma jako dostawca okazała się bardzo elastyczna, co więcej wdrożyła urządzenie w bardzo krótkim czasie. Revoria dała sobie ze wszystkim radę, a my – przy wsparciu firmy Fujifilm i jej partnera handlowego i serwisowego: MKPress – szybko poznaliśmy maszynę i jej możliwości. Jak się okazało, jest to urządzenie o wysokim stopniu automatyzacji, a w zakresie obsługi bardzo intuicyjne.

Fujifilm Revoria Press PC1120 umożliwia drukowanie dwustronne, w sześciu barwach w jednym przebiegu: CMYK plus dwie dodatkowe (spośród sześciu dostępnych barw specjalnych firma SLODKIE zdecydowała się na biały i złoty). Szybkie pasowanie to – jak podkreśla producent – kolejna zaleta maszyny, bo gwarantuje oszczędności czasu, co przy tak zmiennej produkcji, jaka ma miejsce w SLODKIE ma ogromne znaczenie. – Co więcej – dodaje Robert Zwierzchowski – maszyna automatycznie kontroluje też stabilność kolorystyczną w trakcie druku, co daje nam ogromne poczucie bezpieczeństwa. Nie wszystkie wydruki z naszej poprzedniej maszyny spełniały pod tym względem wysokie standardy, co wydłużało proces realizacji zleceń i zwiększało koszty w zakresie zużycia papieru. Obecnie z maszyną Revoria proces ten nie tylko odbywa się szybko, ale także bez jakichkolwiek zakłóceń. Okres przed kolejnymi świętami, jakie obsłużyliśmy z Revorią – Bożego Narodzenia i Nowego Roku – był dla nas kolejnym sprawdzianem możliwości tej maszyny i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co możemy na niej zrobić. Z kolei kampania na Halloween, kiedy drukowaliśmy projekty z czarną i pomarańczową barwą, a które zachwycały naszych klientów, była dla nas kolejnym dowodem na to, że wybór był słuszny.

W założeniach tej inwestycji firma SLODKIE postawiła na zwiększenie wydajności i podniesienie jakości. – Dzięki maszynie Revoria zyskaliśmy nawet więcej – mówi Michał Michalczyk. – Możemy bowiem obecnie tworzyć bardzo ciekawe i trudne projekty. Większość naszych prac – około 99% – to zlecenia niskonakładowe. Dzięki Revorii możemy realizować obecnie około 30-40 różnych typów prac dziennie, a zmiana zleceń następuje tu natychmiast i bez strat materiałowych. Co więcej – każdy wydruk na Revorii – pierwszy czy ostatni w ramach jednego zlecenia jest dokładnie taki sam pod kątem kolorystycznym i będzie taki sam w dowolnym momencie, kiedy klient złoży znowu u nas zamówienie. Jest to możliwe za sprawą wysokiej jakości, jaką oferuje samo urządzenie, a także certyfikowanych materiałów, jakie dostarcza nam Fujifilm.

– Przykład firmy SLODKIE dowodzi – mówi Agnieszka Głowacka – że oferowana przez nas maszyna to nie tylko cyfrowe rozwiązanie dla drukarń, które poszukują alternatywnego rozwiązania dla mniejszych nakładów, ale także doskonałe narzędzie dla innych firm, które potrzebują produktów drukowanych wysokiej jakości w różnych nakładach. Revoria bowiem jest opłacalna w kontekście drukowania zarówno mniejszych, jak również wysokich nakładów. Standardem w maszynie jest CMYK, ale można do niego w dowolnym momencie dodać wybrane dwie barwy specjalne – białą, złotą, srebrną, różową (gwarantujące najszerszy gamut kolorystyczny wśród maszyn pracujących w technologii elektrostatycznej na rynku) czy toner przezroczysty (dla podłoży gładkich bądź fakturowanych). W zależności od projektu, tonery specjalne można wykorzystać tu jako podkładowe lub wierzchnie – nanoszone po CMYK-u. Jako podkładowe barwy wykorzystywane są: złoty, srebrny, biały i różowy, jako wierzchnie – wszystkie wyżej wymienione plus toner przezroczysty, który zapewnia efekt lakieru (również wybiórczego). Wszystko to wpływa na atrakcyjność produktu końcowego i umożliwia realizację nawet bardzo skomplikowanych projektów. Istotnym elementem znacząco przyspieszającym pracę na tej maszynie jest opatentowany przez Fujifilm system utrwalania. Umożliwia on szybką regulację temperatury odpowiednią do danego podłoża, dzięki czemu drukowanie na podłożach o zmiennych gramaturach, czy w trybie simplex/duplex jest tu zdecydowanie wydajniejsze.

– Inwestycja w maszynę Revoria ma zatem dla nas ogromne znaczenie – podkreśla Robert Zwierzchowski – bo opakowanie naszych produktów musi wzbudzać zachwyt i nie może prezentować niższego poziomu niż to, co oferujemy w środku; musi być również najwyższej jakości, niepowtarzalne, stworzone indywidualnie dla każdego klienta, bo ma reprezentować jego markę. Maszyna Revoria doskonale sobie z tym radzi. Przykłady kolejnych naszych realizacji pokazują nam jak wiele potrafi ta maszyna. Kalendarze adwentowe, w których w każdym okienku było nie tylko coś słodkiego, ale także jakiś nadruk (np. kod QR) musiały być wydrukowane dwustronnie. Revoria poradziła sobie z tym znakomicie.

Płynna produkcja, brak reklamacji, 100% wydruków, które są wykonane właściwie, oszczędność papieru – to bilans pracy maszyny po kilku miesiącach jej działania w firmie SLODKIE „Jesteśmy też pod wrażeniem RIPu Revoria Flow sterującego pracą maszyny – dodaje Michał Michalczyk. – Umożliwia on zarówno wysoki stopień automatyzacji jak i możliwość bardzo zaawansowanej ingerencji w ustawienia prac. Każdy może wybrać sobie sposób pracy na co dzień. Co więcej, to narzędzie intuicyjne, więc nie wymaga ogromnych umiejętności, a przynosi naprawdę ciekawe efekty.

Zastosowanie tego urządzenia w codziennej produkcji w firmie SLODKIE generuje tu nie tylko mniejsze straty materiałowe, ale również mniejsze zużycie energii elektrycznej, a tonery jakie dostarcza Fujifilm są – jak podkreśla producent – przyjazne dla środowiska. To istotne gdyż ochrona środowiska dla firmy SLODKIE jest również priorytetem. – Jako jeden z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych – mówi Robert Zwierzchowski – stale wdrażamy różnorodne proekologiczne rozwiązania, nie tylko w zakresie produktu, ale także w całym procesie produkcyjnym. Dotyczy to rzecz jasna również opakowań. Maszyna Revoria wpisuje się także w te nasze wymagania”.
Firma SLODKIE docenia również obsługę sprzedażową i posprzedażową przy tej inwestycji. „Wprawdzie jeszcze nic poważnego nie zdarzyło się naszej maszynie, ale wsparcie serwisu firmy MKPress – która jest handlowym i serwisowym partnerem Fujifilm – oraz obsługa handlowa obu firm są na najwyższym poziomie, co ma dla nas ogromne znaczenie – mówi Robert Zwierzchowski.

Agnieszka Głowacka podsumowuje: – Cieszymy się bardzo, że maszyna spełniła oczekiwania naszej firmy, a wydruki z niej są wysokiej jakości dodatkiem do wysokiej jakości jej słodkich produktów. Jesteśmy przekonani, że przykład tego wdrożenia może być inspiracją dla wielu innych firm, zapraszamy do rozmów z nami.


Więcej newsów z branży TUTAJ.