Podczas targów zostało sprzedanych ponad 200 maszyn Konica Minolta, która jak widać nieustająco umacnia swoją pozycję lidera na rynku druku cyfrowego. Stoisko firmy o powierzchni 2.400 m2, zlokalizowane na dwóch piętrach, było siódmym co do wielkości na targach drupa i przyciągnęło wielu zainteresowanych. Zespoły sprzedaży i wsparcia były głównie europejskie, ale dołączyła do nich również silna reprezentacja globalna – od Brazylii po Koreę, od Islandii po RPA i od Japonii po Sydney.
Obecność firmy Konica Minolta na targach drupa miała na celu pokazanie światu 20 premier maszyn, innowacji w oprogramowaniu i szeregu rozwiązań w takich obszarach jak druk komercyjny, druk etykiet, druk opakowań, a także druk przemysłowy, ze szczególnym uwzględnieniem takich aspektów jak transformacja cyfrowa i zrównoważony rozwój. Konica Minolta pokazała, w jaki sposób można przenieść zmienne dane na wyższy poziom, wykorzystując sztuczną inteligencję.
Konica Minolta zademonstrowała, jak oddzielne procesy takie jak foliowanie, lakierowanie, drukowanie i suszenie, można połączyć w jeden w pełni zintegrowany cykl produkcyjny, w którym AlphaJet firmy MGI jest centralnym punktem. Pokazaliśmy korzyści płynące z kompletnej drukarni jednoprzebiegowej. Był to pokaz najbardziej zaawansowanych, kompleksowych, cyfrowych linii produkcyjnych inteligentnej drukarni, jakie kiedykolwiek pokazano publicznie. Podkreślił on pionierską transformację cyfrową na niespotykaną skalę. Odwiedzający mogli z bliska zobaczyć, w jaki sposób Konica Minolta holistycznie łączy wiedzę specjalistyczną, pomagając klientom w ich transformacji cyfrowej i rentownym rozwoju ich działalności w duchu ekonomicznego i zrównoważonego rozwoju.
Przez 11 dni na stoisku kładziono duży nacisk na zrównoważony rozwój, wartość druku i na to, w jaki sposób klienci mogą „dostrzec potencjał w przyszłości druku”, co jest głównym przesłaniem firmy Konica Minolta. Lider technologiczny zademonstrował sposoby zrównoważonej produkcji zgodnie z filozofią Przemysłu 5.0. Udało się to osiągnąć dzięki technologii wspomagającej i oszczędnościom wynikającym z poprawy całkowitej przepustowości wszystkich procesów, nie tylko drukowania.
Ważnym celem Konica Minolta było pokazanie, w jaki sposób pełna gama maszyn cyfrowych może pomóc klientom w ich cyfrowej transformacji. Począwszy od popularnej maszyny AccurioPress C14000e, która została już zainstalowana na całym świecie, aż po maszyny cyfrowe do druku etykiet z serii AccurioLabel, które osiągnęły rekordową liczbę 1.500 instalacji.
Cyfrowy system zdobienia JETvarnish 3D Web 400 firmy MGI – który jest idealnym uzupełnieniem AccurioLabel 400 firmy Konica Minolta – zdobył prestiżową nagrodę EDP (European Digital Press Association) Digital Embellishment Packaging, która jest uhonorowaniem najlepszych innowacji.
Następna generacja maszyn atramentowych HS-UV firmy Konica Minolta – AccurioJet 60000, która została po raz pierwszy zaprezentowana publicznie, była jedną z ważnych atrakcji wśród 30 systemów działających na żywo na stoisku Konica Minolta. Ten wysokiej klasy model jest zgodny z jakością i technologią serii AccurioJet KM-1e i charakteryzuje się niezwykłą wydajnością 6.000 arkuszy B2 na godzinę (sph), a także doskonałą jakością obrazu.
Kolejną maszyną, która miała swoją światową premierę na targach drupa, była maszyna Konica Minolta AccurioPress C84hc, która wykorzystuje toner o wysokiej chromatyczności do spójnego drukowania jasnych, żywych kolorów.
Podczas drupy Konica Minolta pokazała bezprecedensowe konfiguracje i nowe zastosowania dla swoich maszyn. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc zbudować przewagę konkurencyjną drukarniom komercyjnym, firmom produkcyjnym, projektantom i agencjom projektowym czy reklamowym. Nie zabrakło również innych unikalnych programów, w tym premiery „Ex Kansei” – oprogramowania predykcyjnego opartego na spostrzeżeniach z zakresu eye-trackingu.
Dążąc do rozbudzenia chęci pełnego wykorzystania możliwości druku, Konica Minolta zaprezentowała swoją wizję cyfrowej transformacji w drukarni przyszłości. Istotny aspekt demonstracji dotyczył efektywnego wykorzystania sprzętu cyfrowego, ze szczególnym uwzględnieniem automatyzacji druku i technologii wspomagających. Kolejnymi atrakcjami były zdalne operacje serwisowe firmy Konica Minolta, a także aplikacja na smartfony AIReLink, specjalistyczne narzędzie dla techników serwisowych.
Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. marketingu międzynarodowego w Konica Minolta Business Solutions Europe, powiedział: – Tym razem, bardziej niż kiedykolwiek na targach drupa, zastosowaliśmy wyjątkowe podejście, demonstrując kompleksowe procesy druku. Osiągnęliśmy wyjątkowe rezultaty, a wszystko to w zgodzie z założeniami Przemysłu 5.0. Nasza prezentacja gamy nowych maszyn drukarskich z tonerem i atramentem pokazała, w jaki sposób te technologie wzajemnie się uzupełniają. Nasze interaktywne kioski do zamawiania wydruków wykroczyły daleko poza standardową prezentację sprzętu, prezentując nasze nowoczesne podejście druku. Z opinii odwiedzających wiemy, że byli oni pod wrażeniem i udało nam się ich zainspirować. Pomogliśmy klientom dostrzec potencjał druku, otwierając nowe możliwości, które niesie przyszłość. Jesteśmy świadkami przejścia z druku analogowego na cyfrowy i nie da się tego zjawiska powstrzymać. Olaf Lorenz dodał: – To była moja piąta drupa, z której jestem najbardziej dumny.
Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.