Logo

Marketing MIX

TikTok oficjalnym partnerem Domu Polskiego podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Popularna platforma rozrywkowa i Polski Komitet Olimpijski realizują wspólne działania w związku ze zbliżającymi się Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu.

tam

TikTok oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego

TikTok wspiera start i rozwój nowego profilu PKOl @teampl, na którym zarówno instytucja, jak i sami sportowcy pokazują mniej formalne oblicze polskiego sportu olimpijskiego, wspólnie także celebrują i upamiętniają setną rocznicę powstania związku. Hasztag #TeamPL, pod którym, między innymi, będą zagregowane treści ponad 50 kont sportowców na TikToku, będzie też objęty szerokimi działaniami promocyjnymi w serwisie.

TikTok został także oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego (fr. Maison Polonaise), będącego przestrzenią przede wszystkim spotkań polskich olimpijczyków i przedstawicieli mediów, ale także kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Zlokalizowany w Lasku Bulońskim blisko legendarnych kortów im. Rolanda Garrosa, gdzie o medale olimpijskie będą walczyć m.in. Iga Świątek czy Magda Linette.

Dom Polski odegra kluczową rolę, będąc ośrodkiem reprezentacji sportu, kultury, sztuki i polskiej gościnności. Dzięki współpracy z TikTokiem, użytkownicy aplikacji uzyskają możliwość obserwowania jego działania od kulis oraz będą wspólnie z zaproszonymi twórcami świętować osiągnięcia polskich olimpijczyków. Zadba o to 15 zasięgowych twórców TikToka z Polski i Rumunii (m.in., Natalia Sisik, Qesek, Maciej Kruk, Piotr „Grabo” Grabowski, Robert Tatoi czy Emil Rengle).

– Pierwszy raz, od 100 lat startów polskich sportowców w igrzyskach olimpijskich, będziemy mieć Dom Polski. Zawsze brakowało takiego miejsca dla zawodników, w którym mogliby poczuć się wyjątkowo. Dom Polski to ogromne przedsięwzięcie dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego pod względem finansowym, ale i organizacyjnym. Chcemy aby nasi zawodnicy, ale także och rodziny mogły poczuć się tam wyjątkowo. Chcemy, żeby tam także znalazło się miejsce dla wszystkich naszych telewizji i innych przedstawicieli mediów. Ma być on ważny i wyjątkowy dla wszystkich Polaków. Cieszymy się dlatego na tegoroczną współpracę z TikTokiem, ponieważ odgrywa na świecie ważną rolę w promowaniu sportu i docieraniu nowych pokoleń fanów – powiedział Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl).

TikTok to dla treści związanych ze sportem idealna platforma: wyzwala kreatywność, promuje różnorodność, łączy społeczności o różnych perspektywach z jednym wspólnym mianownikiem – miłości do sportu, sportowców i ukochanych drużyn. Dzięki naturalności i organiczności, treści sportowe na TikToku jeszcze lepiej uchwycą pasję, autentyczność i prawdziwość przedstawicieli świata sportu, dając fanom perspektywę zza kulis, którą mogą znaleźć tylko tu.

  • Prawie 9 na 10 użytkowników TikTok na całym świecie (85%) twierdzi, że zamierza obejrzeć przynajmniej część Igrzysk Olimpijskich w 2024 r. [Źródło: TikTok Marketing Science Global, ankieta na temat niestandardowych igrzysk olimpijskich za pośrednictwem Suzy, styczeń 2023 r.].
  • 7 na 10 użytkowników TikToka na całym świecie zgadza się, że TikTok umożliwia rywalizującym sportowcom i zespołom budowanie silniejszych więzi z fanami [Źródło: TikTok Marketing Science Global Olympics & Sports Survey za pośrednictwem Suzy, styczeń 2023 r.

– TikTok wyzwala kreatywność i przynosi radość milionom ludzi na całym świecie. To idealna platforma do tworzenia, odkrywania i przeżywania emocjonujących treści sportowych ze spontanicznymi komentarzami fanów. TikTok jest też narzędziem, które pomaga sportowcom budować swój wizerunek i nawiązywać autentyczną relację z kibicami oraz ubiegać się o uwagę sponsorów. Właśnie o tej trójstronnej relacji sport, biznes i nowe media porozmawiamy na panelu 29 lipca w Domu Polskim. Jestem pewien, że zarówno uczestnicy, jak i widzowie, którzy będą oglądać to spotkanie przez TikToka, wyciągną z tej rozmowy wartościowe i inspirujące przemyślenia – mówi Łukasz Dulniak, Head of Operations na środkową i wschodnią Europę w TikToku.

Dzięki strategicznym partnerstwom TikTok pomaga zapewnić fanom unikalny dostęp do ich ulubionych drużyn sportowych, marek, twórców i nie tylko. Tylko w ostatnim czasie platforma ogłosiła współprace i specjalne projekty z NFL, męską reprezentacją Niemiec w piłce nożnej, czy innymi reprezentacjami.

W przestrzeni Domu Polskiego już 29 lipca w godzinach od 14:00 do 15:45, w Domu Polskim zostanie zorganizowana debata ekspercka. Zaproszeni partnerzy, m.in. przedstawiciele PKOl, adidas, Polsatu oraz tiktokerzy i polscy sportowcy, będą rozmawiać o przenikaniu się świata sportu, nowych mediów i biznesu. Rozmowę będzie można obejrzeć na żywo na profilu TeamPL na TikToku.


Więcej newsów z branży TUTAJ.