Sportigio Innovation Day 2024 odbyło się 16 lipca w Google Campus w Warszawie, miejscu startupów i innowacji. Zebrały się tam kluby sportowe z różnych dyscyplin i części kraju. Celem było zdobycie i wymiana wiedzy o nowoczesnym podejściu do zarządzania klubem, w tym wykorzystaniu AI do poprawy relacji z kibicami i sponsorami, zwiększenia przychodów oraz konkurencyjności w przemyśle czasu wolnego, w którym sport teraz konkuruje o uwagę odbiorcy.
Event zgromadził czołowych przedstawicieli branży sportowej, technologicznej i marketingowej. Na początku podsumowano sezon 2023/24, który obfitował w liczne sukcesy sportowe i biznesowe. Jedną z najbardziej istotnych zmian w minionym sezonie było wprowadzenie aplikacji FanApp dla kibiców klubów, m.in. w siatkarskim klubie Plus Ligi Projekt Warszawa, a także innych drużynach różnych dyscyplin, takich jak piłka nożna, koszykówka czy hokej na lodzie. Narzędzie pozwala na budowanie zaangażowanej bazy kibiców i wzmocnienie relacji na linii klub-kibic, co przekłada się na wzrost wartości biznesowej klubu oraz tworzenie nowych kanałów przychodu – zarówno od fanów jak i od sponsorów.
– Nie spodziewałem się, że kibice tak dobrze przyjmą tę aplikację i od początku stanie się ona dla nas ważnym kanałem komunikacji. Co więcej, spełnia także oczekiwania biznesowe, bo z jej możliwości coraz częściej korzystają nasi sponsorzy – mówił podczas wydarzenia Piotr Iwańczyk, dyrektor komunikacji Projektu Warszawa.
Jednym z kluczowych punktów programu była prezentacja planów na sezon 2024/2025. Najciekawsze nowości produktowe, jakie zaprezentowali założyciele projektu, bracia Mariusz i Marcin Zwierzychowscy, to Sportigio AI i Sportigio Pay.
Sportigio AI to narzędzie wspomagające kluby poprzez umiejętne wykorzystanie dostępnych modeli analizy danych w celu usprawnienia codziennych czynności. Podczas wydarzenia założyciele startupu obiecali klubom podążać za najnowszymi trendami w technologii AI i wprowadzać je w swoich produktach, a także zapewniać praktyczne szkolenia z ich wykorzystania.
– Największym problemem klubów sportowych są braki ludzkie w działach marketingu i biznesu, to często tzw. „one-man army”–- czyli jedna osoba w biurze klubu, która odpowiada za wszystkie obszary działalności. Dlatego wspierać ich ma sztuczna inteligencja, która weźmie na siebie część obowiązków, takich jak prowadzenie strony www, generowanie grafik na social media, wysyłka newsletterów, a nawet prowadzenie działań Fan Engagement – wyjaśnił Mariusz Zwierzychowski, założyciel Sportigio.
Sportigio Pay to natomiast platforma kart kibica, sponsora i płatności dla klubów sportowych, której pierwszym etapem jest możliwość wydawania wirtualnej karty płatniczej ulubionego klubu. Inwestorem Sportigio jest jeden z najprężniej działających fintechów w Polsce – Verestro, który dostarcza narzędzia płatnicze, a z ich technologii korzysta Sportigio. Dzięki temu projekt zaoferuje klubom, ich kibicom, a także sponsorom możliwość płacenia personalizowaną wirtualną kartą klubową, wydawaną w aplikacji klubowej FanApp. Rozwiązanie jest już wdrożone i przetestowane, a pierwsi użytkownicy dokonują już transakcji, w ramach pierwszej fazy wdrożenia.
Uczestnicy Sportigio Innovation Day 2024 mieli również okazję wysłuchać inspirujących prelekcji zaproszonych gości, m.in. przedstawicieli warszawskich drużyn współpracujących ze Sportigio. Adam Piotrowicz z Legii Warszawa, odpowiedzialny za digital i IT w klubie oraz Piotr Iwańczyk, dyrektor komunikacji Projektu Warszawa, opowiadali o korzystaniu z nowych narzędzi digital w klubach.
Adam Piotrowicz mówił o tym, że Legia od kilku lat w ramach swojej transformacji cyfrowej i organizacyjnej stawia na rozwój produktów w oparciu o wiedzę o odbiorcach. W Legii kładzie się nacisk na dostęp do różnych usług i personalizację przekazu. Dowodem jest rosnąca popularność usługi subskrypcji na Legię, jak mówi Piotrowicz: „subskrypcje sezonowe typu Netflix mogą przyciągnąć i zatrzymać nowe generacje fanów”.
Piotr Iwańczyk z kolei opowiadał słuchaczom o wykorzystaniu nowych narzędzi do komunikacji z fanem. Według niego budowa bazy kibiców rozpoczyna się od doskonałego zrozumienia i budowania relacji z grupą 1000 fanów, która jest reprezentatywna. – Skupienie się na zaspokajaniu ich potrzeb jest kluczowe dla sukcesu masowej komunikacji – dodał dyrektor komunikacji Projektu Warszawa.
W Google Campus prelekcję wygłosił także Dawid Prokopowicz z Google, który omówił kwestie związane z zarządzaniem bazą fanów. Ekspert opowiadał o roli contentu wideo w budowaniu zaangażowania odbiorcy, przedstawiając wiele wyników badań i analiz na ten temat. Pozwoliło to na lepsze zrozumienie obecnych trendów i tego, co interesuje odbiorcę.
Event spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, a uczestnicy już wyrażają chęć na jego powtórzenie, tym razem w bardziej otwartej formule. Wydarzenie obfitowało w konkretne informacje, inspirujące prezentacje i wartościowy networking, wszystko w przyjaznej i swobodnej atmosferze.
Więcej newsów z branży TUTAJ.