W najnowszym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu za rok 2023/2024, opublikowanym 25 czerwca, Kingfisher przedstawił osiągnięte rezultaty we wdrażaniu strategicznego podejścia do zrównoważonego rozwoju w najważniejszych obszarach wpływu, takich jak: ochrona środowiska, wsparcie klientów, rozwój pracowników oraz zaangażowanie w działania na rzecz lokalnych społeczności.
Kluczowe postępy odnotowane w ostatnim roku przez całą Grupę Kingfisher:
– Kingfisher posiada wieloletnie doświadczenie w transparentnym i pogłębionym raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju. Raportowanie ESG jest doskonałą formą budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi Castorama Polska i całej Grupy. W tegorocznym raporcie podzieliliśmy się ważnymi dla nas wynikami dotyczącymi redukcji emisji CO2 i sprzedaży naszej oferty zrównoważonych produktów dla domu. Mieliśmy także szansę poinformować o nowych, przyjaznych środowisku inicjatywach, które w 2023 roku pilotażowo uruchomiliśmy w wybranych sklepach. Wypożyczalnia sprzętu Castorent i Strefy Efektywności Energetycznej, oferujące wsparcie naszych klientów w ramach programu „Czyste Powietrze”, już na stałe zagościły w ofercie większości naszych sklepów. – powiedziała Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.
Castorama rozwija swoją działalność w oparciu o strategię odpowiedzialnego biznesu „Powered by Kingfisher”, w której koncentruje się na czterech obszarach:
● Planeta: przeciwdziałanie zmianom klimatycznym poprzez redukcję emisji, ograniczanie odpadów oraz dbanie o dobrostan lasów.
● Klienci: pomoc w tworzeniu zdrowszych i bardziej przyjaznych środowisku warunków mieszkaniowych, w przystępnej cenie.
● Pracownicy: tworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym każdy czuje się integralną częścią większego zespołu i jest doceniany za to jaki jest.
● Lokalne społeczności: działanie na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych osób w potrzebie oraz niesienie pomocy organizacjom społecznym, znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej.
Postępy Castorama Polska w realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu w 2023/24 roku:
Ponad 3 miliony zł zaangażowania w działania na rzecz lokalnych społeczności. Firma aktywnie inwestuje w lokalne projekty i inicjatywy, przeznaczając znaczące środki finansowe na wspieranie rozwoju społeczności, w których działa. Zaangażowanie to obejmuje zarówno pomoc materialną, jak i wsparcie poprzez wolontariat pracowniczy.
Wśród inicjatyw Castorama Polska opisanych w raporcie Odpowiedzialnego Biznesu Grupy Kingfisher znalazły się m.in.:
● Wypożyczalnia sprzętu Castorent
● Strefy Efektywności Energetycznej
● Naprawy produktów marek własnych
● Kampania „Kwiaty za elektrograty”
● Program Majsterkowo
● Mistrzostwa Castorama
Castorama Polska i Grupa Kingfisher stawiają sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, dążąc do osiągnięcia konkretnych rezultatów do 2025 i 2040 roku:
Kingfisher publikuje raporty odpowiedzialnego biznesu w cyklu rocznym. Ostatni raport został przygotowany zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak Workforce Disclosure Initiative (WDI), CDP (dawniej Carbon Disclosure Project), Global Reporting Initiative (GRI), Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) oraz standardy Sustainability Accounting Standards Board (SASB) dla detalistów i dystrybutorów. Szczegółowe dane dotyczące wyników publikowane są w Załączniku oraz Podręczniku Odpowiedzialnego Biznesu. Informacje na temat zakresu danych, celów i metodologii obliczeń są zawarte w Metodologii Zbierania Danych. Indeks Global Reporting Initiative (GRI) jest dostępny na stronie internetowej Kingfisher.
Pełna wersja raportu dostępna tutaj.
Więcej newsów z branży TUTAJ.