W branży turystycznej nadchodzi czas normalizacji po trudnym pandemicznym okresie. Rośnie zainteresowanie turystyką nastawioną na nowe doznania, balans i troskę o własne dobre samopoczucie. Województwo zachodniopomorskie i duże obiekty wypoczynkowe w pasie nadmorskim, z bogatą infrastrukturą (Spa, basen, prywatna plaża czy animacje i inne atrakcje dla dzieci i dorosłych) cieszą się popularnością i zainteresowaniem turystów – także zagranicznych, co potwierdzają posezonowe dane Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach.
– Coraz bardziej widoczne są dwa trendy. Jednym z nich jest tzw. coolvacation, gdzie w szczycie sezonu zamiast śródziemnomorskich upałów wybieramy nasze rodzime szerokie i piaszczyste plaże, wybierane chętnie przez rodziców czy dziadków z małymi dziećmi. Drugim: podróże stają się bardziej ukierunkowane na doświadczenia i aktywność; rośnie zainteresowanie turystów luksusowymi udogodnieniami. Podróżujący w tym sezonie stawiali często na krótsze, lecz bardziej jakościowe wyjazdy, oczekując atrakcji których nie mają na co dzień: Aquaparku czy basenu, animacji tematycznych, spa czy aktywności sportowych – a to wszystko okraszone bardziej świadomym podejściem do własnych potrzeb i bukowania wypoczynku – stwierdza Kamil Maciąg, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach.
Jako udany sezon wakacyjny 2024 ocenia także Travelist.pl. Według danych tendencja wzrostowa w zakresie cen znacznie wyhamowała, jednak Polacy wciąż rekompensują sobie wyższe koszty wakacyjnego wypoczynku w szczycie sezonu skracaniem pobytów – z 4,12 dnia w 2023 roku, do 3,97 dnia obecnie. Najpopularniejszy kierunek? Bez zaskoczeń – wakacyjną destynacją, którą najchętniej wybierali klienci Travelist.pl w 2024 roku, było polskie wybrzeże. Na morski wypoczynek zdecydowało się 42% rezerwujących. To o 3 p.p. więcej niż rok temu.
Potwierdzeniem tych słów niech będzie fakt, iż Bel Mare zwiększył przychody o 54%, a Aqua Resort o 16% porównując rok do roku. Natomiast co szczególnie warte podkreślenia to rekordowy wręcz wzrost sprzedaży bezpośredniej o 18% vs. 2023 r., co świadczy z jednej strony o większej rozpoznawalności hotelu, a z drugiej o zadowoleniu gości i ponownym wyborze tego obiektu. Innym chlubnym rekordem jest ilość przeprowadzonych różnorodnych animacji dla dzieci – Bel Mare & Aqua Resort zapewnił rozrywkę swoim najmłodszym gościom w liczbie 500 godzin.
– Średnie wyprzedzenie rezerwacji skróciło się o 15% a największy pick rezerwacyjny obserwowany był na 8 dni przed datą rozpoczęcia przyjazdu, co potwierdza tendencję, że Polacy rezerwują urlopy na zasadzie last minute, oczekując korzystnych ofert. Średnie obłożenie podczas całych wakacji to 89%, co jest także wzrostem, porównując wynik z tym ubiegłorocznym. – dodaje Marta Jonak-Mikołajczyk, Dyrektor ds. Zarządzania Przychodami Bel Mare & Aqua Resort.
Więcej newsów z branży TUTAJ.