Logo

Marketing MIX

Young Professionals – dynamiczni w rozwoju

 

Dostęp do know-how w ramach międzynarodowych struktur organizacji o ugruntowanej pozycji i prestiżu, sesje dyskusyjne z doświadczonymi praktykami branży komunikacji marketingowej, udział w symulowanym przedsięwzięciu, dającym nową świadomość swoich umiejętności – to formuła dla młodych ludzi zaczynających karierę w branży komunikacji marketingowej, oferowana przez nowopowstały zespół Young Professionals!

Od połowy października 2007 roku przy Międzynarodowym Stowarzyszeniu Reklamy IAA Polska istnieje zespół młodych, ambitnych i dynamicznych osób – Young Professionals, których celem jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy światem agencji reklamowych, mediów i klientów, czyli wszystkich stron zaangażowanych w tworzenie komunikacji marketingowej.
Zespół Young Professionals opracował różnorodne formy wejścia w interakcję z otoczeniem – organizacja otwartych paneli dyskusyjnych z praktykami z branży komunikacji marketingowej, możliwość uczestniczenia w międzynarodowych konferencjach YP, tworzenie wielopłaszczyznowego studium przypadku/ sytuacji problemowej, której rozwiązanie wyłoni najlepszych „debiutantów”! Young Professionals pokazuje, jak pracować efektywnie w zróżnicowanym środowisku i dostrzegać rzeczy z globalnej perspektyw, daje możliwość realizacji świeżych pomysłów!

Mocny start
Czym jest reklama? Jak określić, zdefiniować strategię? Jakie pytania należy zdać sobie pracując nad briefem? Czy efektywność reklamy należy przekładać na liczby? – to pytania/ zagadnienia, jakie zostały poddane dyskusji podczas pierwszego, otwartego spotkania zespołu YP. Gościem specjalnym panelu był Jack Hensler, którego 15-letnie doświadczenie obejmuje zarówno pracę po stronie agencji (BBDO Communications Group, Agencja Reklamowa G7), jak i klienta (firma P4), co pozwala na widzenie szerokiego kontekstu funkcjonowania branży komunikacji marketingowej. Tematem debaty, w której udział wzięło około 70 osób, był Efektywny marketing. Największe błędy klienta, największe błędy agencji.

Spotkanie z Jackiem Henslerem było niezwykle pouczające, biorąc pod uwagę kwestię efektywnej komunikacji pomiędzy klientem a agencją, czy też domem mediowym. Z mojej perspektywy, jako osoby pracującej w agencji reklamowej, najciekawszym była możliwość dowiedzenia się jak przekonywać klientów do podejmowania różnych, często niestandardowych działań, których realne wyniki trudne są do określenia, zamknięcia w liczbach – stwierdza Antoni Kamiński, członek zespołu Young Professionals, art director w agencji Communictaion Unlimited.

Bliskie związki psychologii i reklamy
Kolejnym gościem spotkań Young Professionals będzie prof. dr hab. Rafał Krzysztof Ohme, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Instytutu Psychologii PAN, właściciel firm badawczych LABORATORIUM i Neuro LAB, oraz laureat Nagrody Premiera RP, Prezydenta RP, Fundacji Nauki Polskiej, Stypendium Fulbrighta. Tematem spotkania, które odbędzie się 13 grudnia jest – „Koniec romantycznej reklamy?”. Debata ma zapoznać z neuromarketingiem, czyli związkiem psychologii i reklamy, ich wzajemnym dopełnianiem się.