Logo

Marketing MIX

Anna Demidowicz zwyciężyła w 7. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

Główną nagrodę 7. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS, organizowanego pod hasłem „Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota” zdobyła Anna Demidowicz z Poznania za pracę „Pętla”

Jury przyznało także pięć wyróżnień. Otrzymali je:
– Marcin Karolewski (Wrocław) za pracę „Hello Word”
– Sebastian Lis (Warszawa) za pracę „Obiad”
– Małgorzata Gurowska (Warszawa) za pracę „Połączenie”
– Katarzyna Czapska i Maksym Metrycki (Warszawa) za pracę „Dywan”
– Maria Wawrzyniak i Michał Leśniczak (Zielona Góra) za pracę „Okna”

– To prosty, mocny w kolorach, ale przy tym wyrafinowany formalnie i elegancki – mówi o zwycięskim plakacie prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Pomysł opiera się na subtelnej metaforze i właściwie nie potrzebuje słów.

W tegorocznej edycji konkursu uczestnicy po raz pierwszy mogli wypowiedzieć się, wybierając jedno z dwóch wariantów hasła konkursowego „sieć = alienacja” lub „sieć = wspólnota”. Tym samym, projektując plakat, mieli szansę zabrać głos w dyskusji i opowiedzieć się zarazem za pewną wizją postrzegania internetu. Na potrzeby 7. edycji konkursu uruchomiono także blog: www.galeriaplakatu.blox.pl  , pod którym przez cały czas trwa dyskusja na temat roli internetu.

Jury 7. edycji konkursu było zgodne: poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki. Większość autorów zdecydowała się pokazać Internet jako źródło alienacji . – Nie sądzę, żeby wynikało to z lęków czy uprzedzeń autorów. Po prostu łatwiej w plakacie pokazać zagrożenie, czarną stronę świata niż afirmować rzeczywistość – komentuje prof. Janusz Górski.

Zwycięski plakat będzie wkrótce eksponowany na nośnikach typu citylight w całej Polsce.