Logo

Marketing MIX

Klient indywidualny stawia bardzo wysoko poprzeczkę

Z Moniką Makowiecką Dyrektorem Zarządzającym Hesperus Sp. Jawnej rozmawia Karolina Liberka

Karolina Liberka: Czym zajmuje się Agencja Hesperus?
Monika Makowiecka: Agencja to chyba nie najlepsze określenie, Hesperus jest drukarnią wielkoformatową wyspecjalizowaną w oklejaniu samochodów. Dodatkowo świadczymy usługi w zakresie druku banerów, naklejek, plakatów, tablic.

KL: W zakresie oklejania samochodów współpracują Państwo m.in. z Toyotą w programie Toyoty Aygo, oraz z Skodą w jej projekcie Skoda Monnari – jaki warunki musieli Państwo spełnić, aby nawiązać współprace z tymi markami?
MM: Warunków było kilka, a nawet więcej…Podstawowe to jakość i terminowość. Zaczynaliśmy z programem Toyota Aygo. Mając na uwadze prestiż i perfekcjonizm tego klienta musieliśmy dotrzymać kroku. Projekt stanowił duże wyzwanie produkcyjne jak i logistyczne. Od momentu zlecenia mieliśmy zaledwie kilka dni na wykonanie indywidualnej okleiny i naniesienie jej na auto. Dodatkowym elementem jest kilkuletnia gwarancja, więc wszystkie działania musiały być zsynchronizowane i zgodne ze sztuką oklejania.
W przypadku Skody już wiedzieliśmy jak przejść etap techniczny, zastosowaliśmy wcześniej sprawdzone metody. Tutaj trudniejszym wyzwaniem było wyszukanie czegoś nowego, innowacyjnego… Zaproponowaliśmy folie metalizowane i efekt „tatuażu” na samochodach tej marki.

KL: Jako jedna z nielicznych agencji realizują Państwo zlecenia dla indywidualnych klientów – skąd taka decyzja?
MM: Szukaliśmy pomysłu na pokazanie samochodu w trochę innym świetle. Nie tylko jako środka komunikacji, ale jako dopełnienia wizerunku kierowcy. Realizowanie prace podkreślają indywidualność właściciela auta. Poza tym klient indywidualny stawia bardzo wysoko poprzeczkę pod względem jakości obsługi i samej okleiny.

KL: Jaki jest koszt oklejenia samochodu i jak długo trwa proces realizacji?
MM: Nie istnieje pojęcie: „kosztu oklejenia auta”, to kwestia indywidualna zależna od wielkości, trwałości i stopnia skomplikowania grafiki. Realizacja to minimum kilka dni od daty złożenia zamówienia, jest to zależne od procesu technologicznego utrwalania i wysychania grafiki, a także od możliwości logistycznych klienta. Dość często zdarza nam się oklejać auta użytkowane w całej Polsce, co stanowi istną pogoń za handlowcami.

KL: Czy taka forma "ozdabiania" samochodu jest popularna wśród indywidualnych klientów?
MM: Zdecydowanie tak, okleiliśmy do tej pory kilkaset samochodów. Nasi klienci maja do wyboru kilkadziesiąt grafik z palety Toyoty i kilkanaście wzorów Skody. Coraz częściej zdarzają się też zupełnie indywidualne zlecenia na oryginalną grafikę podkreślającą styl właściciela.

KL: Jakie motywy są najbardziej popularne wśród jednostkowych klientów?
MM: Oklejanie samochodów jest bardziej popularne wśród Pań, które traktują grafikę jako swoistą biżuterię. Tym samym najczęściej wybierane są motywy kwiatowe.

KL: Na co zwracają uwagę klienci przy wyborze agencji która ma okleić ich samochód: koszty, czy doświadczenie firmy? 
MM: Bywa różnie, zdarzają się klienci, dla których podstawowa wartością jest cena. Częściej jednak obsługujemy klientów wymagających, dla których podstawą jest jakość usługi i serwisu. Hesperus nie tylko okleja samochody, ale stara się pomagać klientowi od pomysłu do końca trwania wynajmu auta. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Każda firma ma swoje przyzwyczajenia procedury, własne pomysły, nie chcemy nic narzucać w naszych działaniach. Raczej wchodzimy w te uwarunkowania tak, aby nie burzyć planów firmy realizując zlecenie. Jednocześnie pokazujemy możliwości wykonania grafik, wykonujemy wizualizację, podpowiadamy rozwiązania techniczne jak lepiej zaprezentować produkt czy markę na aucie. Jaki rodzaj grafiki wybrać. Na wszystkie usługi wydawana jest kilkuletnia gwarancja a dodatkowo świadczymy serwis aut powypadkowych w całej Polsce gwarantując miejsce do oklejania. Jesteśmy do dyspozycji naszych klientów 24h na dobę.

KL: Przy tak zaawansowanej produkcji mają Państwo własną drukarnie czy korzystają z usług zewnętrznych firm drukujących?
MM: Całość produkcji tzn. druk i zabezpieczenie wydruków odbywa się na własnych maszynach. Proces tworzenia okleiny drukowanej jest dość skomplikowany i wymaga pełnej kontroli na każdym etapie. Dzięki temu mamy możliwość wyłapania najmniejszych błędów a tym samym uniknięcia wpadek u klienta. Drukując „ u siebie: testujemy też wszystkie pojawiające się nowości.

KL: Jakie formy promocji stosują Państwo jako firma?
MM: Do chwili obecnej była to tzw. „reklama szeptana”, najczęściej polecają nas klienci. Ukazało się również kilka artykułów szkoleniowych naszego autorstwa.

KL: Biorą Państwo udział w imprezach targowych -jakie działania prowadzą Państwo na targach?
MM: Wiosną zeszłego roku prezentowaliśmy swoje możliwości na Euroreklamie w Poznaniu. Był to cykl pokazów z oklejania samochodów. Przez czas trwania targów codziennie odbywały się trzy pokazy, prezentowaliśmy zarówno jakość wykonanych grafik jak i umiejętności aplikatorów. Jury było bardzo srogie, gdyż większość zwiedzających to nasza konkurencja.

Dziękuje za rozmowę,
Karolina Liberka