Marketing MIX Inwestor w Media&Marketing Polska

Inwestor w Media&Marketing Polska

81
0

Niemiecki wydawca Deutscher Fachverlag GmbH (DFV) zakupił większość udziałów w VFP Communications Sp. z o.o., wydawcy m.in. tygodnika "Media & Marketing Polska". DFV przejął 60 proc. udziałów w VFP, które nadal będzie zarządzane przez obecnych menedżerów, właścicieli pozostałych 40 proc. udziałów.
– Podoba nam się model biznesowy VFP, jego konsekwencja w dostarczaniu wysokiej jakości produktów informacyjnych opartych o prenumeratę – powiedział Klaus Kottmeier, przewodniczący rady nadzorczej DFV.
"Media & Marketing Polska" to jedyny polski tygodnik poświęcony komunikacji marketingowej. VFP prowadzi także 14 tematycznych witryn internetowych, wydaje miesięcznik "Business Media" oraz szeroki wachlarz raportów specjalnych, publikacji bazodanowych i roczników. Spółka osiągnęła w ub.r. przychody na poziomie 12,5 mln zł, zatrudnia 57 osób.

– DFV jako jedna z największych, w Niemczech i nie tylko, spółek medialnych BtoB to silny partner, który rozumie naszą kulturę firmową. Dzięki partnerstwu będziemy mogli dalej rozwijać się w Polsce – powiedział Kehrt Reyher, dotychczasowy prezes VFP, który teraz pełni funkcję przewodniczącego rady nadzorczej VFP oraz konsultanta DFV ds. rynków wschodnioeuropejskich.

W Polsce DFV posiada już niezależną spółkę Polnischer Fachverlag GmbH założoną w 1992 r., która wydaje "Handel", "Food Service" i "Mięso i Wędliny".

DFV ma siedzibę w Frankfurcie nad Menem, zatrudnia łącznie w Niemczech i w innych krajach 840 osób, wydaje ponad 90 wyspecjalizowanych publikacji, prowadzi 60 serwisów internetowych.

VFP Communications powstało w 1992 r. Jego założycielami są Kehrt Reyher i jego żona Marzenna. "Media & Marketing Polska" ukazuje się od 1993 r.

Kehrta Reyhera w codziennym zarządzaniu zastąpi nowy prezes VFP Juliusz Donajski, wcześniej dyrektor wydawniczy i strategiczny. Marzenna Reyher zachowa stanowisko redaktora naczelnego "MMP" i będzie nadzorować projekty wydawnicze spółki. Piotr Jentkiewicz pozostanie dyrektorem finansowym, a Piotr Wojcierowski, współzałożyciel firmy, nadal będzie zarządzać przedsięwzięciami IT.

Obie polskie spółki należące do DFV zachowają niezależność, ale mogą w przyszłości kooperować w zakresie dalszego rozwoju biznesu w Polsce.

żródło: dziennik.media.com.pl