Logo

Marketing MIX

90 lat PKO

PKO BP świętował swoje 90-lecie. Z tej okazji przygotował wystawę „Tradycja i Nowoczesność 1919-2009”, która w nowatorskiej formie dokumentuje historię banku ściśle związaną z najnowszą historią Polski oraz z przemianami obyczajowymi i społecznymi jakie zachodziły w naszym kraju przez ostatnie 90 lat.

Przez ostatnie 90 lat PKO tak mocno wrosła w społeczną świadomość Polaków, iż do dziś dla wielu skrót ten jest synonimem banku, a logo – granatowa skarbonka stylizowana z liter P, K i O z wpadającą doń pomarańczową monetą – należy dziś do najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych.

Bogate zbiory dokumentujące bankową rzeczywistość ostatnich 90 lat ujęto w nowoczesnej, multimedialnej i interaktywnej formie. Ekspozycja podzielona jest na pięć zasadniczych części tworzących kolejne opowieści: I – utworzenie i przedwojenna historia Pocztowej Kasy Oszczędności, II – wojna i okupacja, III – schron-karbiec, IV – życie w PRL, V – transformacja ustrojowa kraju i transformacja banku. Trzon ekspozycji stanowią fotografie dokumentalne i reportażowe ukazujące ludzi: sceny życia codziennego (w tym klientów i personel banku) oraz wydarzenia z życia kraju. Tło i większą perspektywę budują fotogramy architektury i wnętrz bankowych. Istotnym elementem wystawy są projekcje multimedialne prezentujące m.in. dokumenty, książeczki oszczędnościowe, druki promocyjno-reklamowe. Uzupełnieniem jest kiosk multimedialny z prezentacją filmu korporacyjnego, działalności charytatywnej i sponsorskiej banku, materiałów promocyjno-reklamowych. Zwiedzający mają również możliwość wejścia na okolicznościową stronę internetową skonstruowaną w formacie 3D 90lat.pkobp.pl. Wystawę można oglądać do 31 marca w Warszawie w Centrum Finansowym Puławska.