Logo

Marketing MIX

Cała Polska walczy o Złote Formaty

Znane są już tegoroczne nominacje do finału Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Jury wyłoniło 26 najlepszych projektów promocyjnych zrealizowanych przez 12 miast i 6 województw. Ścisła czołówka 18 miast i regionów walczy m.in. o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w Warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer.

Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego
w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc, organizowanego przez Grupę Ströer. Tegoroczna III edycja Konkursu wyłania najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2008 roku.

Konkurs Złote Formaty obejmuje pięć kategorii:

– kampania outdoorowa,

– event,

– serwis internetowy,

– wydawnictwo promocyjne,

– całokształt działalności promocyjnej – Grand Prix Festiwalu

 

Do I etapu Konkursu 91 miast i regionów zgłosiło 182 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 26 najlepszych projektów. Znalazły się w nim projekty przesłane przez 12 miast (Bytom, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Płock, Rybnik, Szczecin, Warszawa i Żagań) i 6 urzędów marszałkowskich (województwa Kujawsko-Pomorskie, Małopolskie, Podkarpackie, Pomorskie, Śląskie i Wielkopolskie). Z Gdańska zakwalifikowały się aż 3 projekty. Po dwa projekty zakwalifikowały się ze Szczecina, Lublina, Łodzi, Katowic, Płocka oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Pomorze i Śląsk okazały się najlepsze w rywalizacji grupowej. Z tych regionów do finału jury zakwalifikowało aż po 6 projektów.

„Projekty przedstawione Jury dowodzą swoim poziomem, że promocja w polskich miastach i regionach rozwija się niezwykle dynamicznie. W działaniach widać strategiczne myślenie. Mamy poczucie, że dla wielu z tych projektów inspiracją była wiedza zaczerpnięta podczas poprzednich edycji Festiwalu. Cieszy nas także, że wiele miast wzięło w konkursie udział już raz trzeci” – powiedział Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce.

Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu.

Tymczasem miasta, które nie zakwalifikowały się do finału maja jeszcze szanse na zdobycie dodatkowych atrakcyjnych nagród. W tegorocznej edycji dodatkową nagrodę w wysokości 10 000 zł. u fundował Związek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich, ufundował Magazyn Elle. Nagrodę specjalną przyzna także stacja TVP Info.

Obrady Jury odbyły się 27 marca 2009 roku w Warszawie, w siedzibie Grupy Ströer. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji prace Jury nadzorował niezależny audytor – Paweł Lewandowski, Partner z Kancelarii Prawnej Domański Zakrzewski Palinka.

Dodatkowe informacje na www.outdoordlamiast.pl