Logo

Marketing MIX

Droga wolna! od absurdów

Polska nie jest krajem przyjaznym kierowcom – to główne przesłanie kampanii społecznej „Droga Wolna! od absurdów” zainicjowanej przez łódzką Manufakturę.

Spod budynku Ministerstwa Infrastruktury wyruszył samochód, w którym zasiedli trzej eksperci: przedstawiciel GDDKiA, policji oraz „Radia Kierowców” programu pierwszego Polskiego Radia. Na pierwszy ogień do „zdiagnozowania” wyznaczono 130-kilometrową trasę Warszawa-Łódź, której przemierzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami zajmuje dziś kierowcom aż 4 godziny. Zadaniem ekspertów była ocena trasy pod względem bezpieczeństwa i komfortu jazdy oraz danie konkretnych wskazówek, co można zmienić, by droga lepiej służyła polskim kierowcom. GDDKiA obiecała wprowadzić w życie jak największą liczbę wskazanych przez ekspertów poprawek w ciągu kilku miesięcy od kwietniowego przejazdu. W czerwcu przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, policji, osoby pełniące ważne funkcje w kraju oraz znane osobistości wezmą udział w nietypowym rajdzie – jeździe zgodnej z przepisami na tej samej trasie. Będą oceniane nie tylko umiejętności kierowców i przestrzeganie przepisów, lecz przede wszystkim stopień poprawy jakości jazdy na drodze między Warszawą a Łodzią. W przyszłości ocenie ekspertów związanych z akcją będą podlegać także inne drogi w Polsce. Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Infrastruktury, partnerem merytorycznym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.