Logo

Marketing MIX

Effie Awards 2009 rozdane

Agencja PZL otrzymała Grand Prix w dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu Effie Awards. Nagrodzona została za kampanię wprowadzającą na rynek markę Alior Bank. PZL za kampanię dla Alior Banku dostała także złoto w kategorii Launch. Agencjom przyznano jeszcze dwa złota. W kategorii Long Term otrzymały je Legend Group i dom mediowy Mediaedge:cia za kampanię „Pomysł na obiad każdego dnia” dla marki Winiary wchodzącej w skład porfolio Nestle Polska. Natomiast w kategorii Non-profit za kampanię „Niepełnosprawni Intelektualnie mogą Cię zarazić… ale tylko pasją” nagrodzono agencję TBWA / E-Graphics. Złota wśród domów mediowych nie przyznano. Agencjom reklamowym wręczono 13 srebrnych i pięć brązowych statuetek, natomiast do domów mediowych powędrowało po dziewięć srebrnych i brązowych nagród.

Do konkursu Effie Awards w tym roku zgłoszono 125 kampanii. Wyboru zwycięzców dokonało 57 osobowe jury eksperckie złożone z pracowników mediów, instytutów badawczych, niezależnych konsultantów, marketerów, pracowników agencji reklamowych i domów mediowych. Przewodniczący jury był Jarosław Świgulski, prezes firmy Mars Polska.