Logo

Marketing MIX

Blisko 15 proc. ogląda reklamy OOH

Zespół Macroscope OMD przeprowadził badanie mające na celu sprawdzenie, czym zajmują się Polacy, gdy stoją w korkach. Już analiza tzw. metryczki ankiet wskazuje na ciekawe wyniki badania. Okazuje się, że wśród badanych co ósma osoba (12,5%) twierdzi, iż nie stoi w korkach. Tym samym oznacza to, że zdecydowanej większości respondentów doświadczenie takie nie jest obce.

Najczęściej udzielaną odpowiedzią było „słuchanie radia”, które zaznaczyło 62,5% respondentów. Drugą pod względem popularności odpowiedzią została „rozmowa ze współpasażerem”, na którą wskazuje 2/5 badanych (40,5%). Następną pozycję, trzecią w rankingu czynności wykonywanych podczas stania w korku zajęło „rozglądanie się wokół i oglądanie tablic reklamowych” z 14,8% wskazań. W przypadku tej odpowiedzi ciekawie kształtuje się rozkład w grupach. „Rozgląda się” niemal co piąta kobieta (19%) i co dziesiąty mężczyzna (11%), częściej ponadto rozglądają się też osoby młodsze niż starsze (21% w wieku do 24 lat i 7% w wieku powyżej 45 lat).

Z wyników szczegółowych można zatem wysnuć ciekawe praktyczne wnioski nt. skali i efektywności korzystania z mediów OOH w kampaniach skierowanych do poszczególnych grup celowych.