Logo

Marketing MIX

Wartość reklamy outdoorowej spadła

W ubiegłym roku wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce były o 14 proc. niższe niż w 2008 roku, wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. W samym czwartym kwartale 2009 r. outdoor stracił 17 procent. Wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce wyniosły w ubiegłym roku 607,1 mln zł, co oznacza spadek o 14 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Z tej kwoty 23,3 mln zł wyniosła sprzedaż reklam na środkach komunikacji miejskiej. Wartość reklamy outdoorowej w czwartym kwartale ubiegłego roku była niższa o 17 proc. niż w tym samym okresie 2008 roku, przy czym w przypadku reklamy tranzytowej ten spadek wyniósł aż 43 proc.  

– Negatywnym zjawiskiem spowolnienia rynku out of home w 2009 roku było zamrożenie cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy. Biorąc pod uwagę strukturę kosztów, zwłaszcza w zakresie utrzymania sieci nośników, doprowadziło także do zatrzymania bieżących inwestycji. Firmy starały się uniknąć strat przez wprowadzanie programów oszczędnościowych. Mogą mieć one znaczący wpływ na ich wyniki w roku bieżącym – mówi Lech Kaczoń, prezes IGRZ.