Logo

Marketing MIX

Ponad 100 mln zł na promocję Polski

Obchody 200. rocznicy urodzin Chopina, prezydencja Polski w Unii Europejskiej oraz Euro 2012 to wydarzenia, które Polska Organizacja Turystyczna chce wykorzystać do promocji naszego kraju i rozpoczyna realizację projektu „Promujemy Polskę Razem”. Projekt będzie dofinansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka.

Zaplanowane działania pochłoną 30 mln euro (ponad 110 mln zł) i będą realizowane przez trzy lata. Za granicą planowane są działania promocyjne na strategicznych dla nas rynkach  takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Belgia, Szwecja, Dania.

Na rynku krajowym POT zakłada prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnych w celu podniesienia świadomości Polaków, wartości walorów turystycznych własnego kraju.

– Póki sami nie zrozumiemy, że jesteśmy atrakcyjnym krajem, zwłaszcza osoby mające bezpośredni kontakt z turystą, nie uda nam się prowadzić skutecznych działań zewnętrznych – twierdzi Cezary Molski, wicedyrektor departamentu współpracy regionalnej POT.

Przygotowanie i realizacja kampanii na rynkach zagranicznych oraz w kraju będzie zadaniem wybranych przez Polską Organizację Turystyczną agencji marketingowo-reklamowych. Dla skuteczniejszej promocji Polski na świecie zostaną wykorzystane wydarzenia, które mają skupić uwagę mediów i stanowią dobry pretekst do mówienia o Polsce i jej atrakcjach. Oprócz tradycyjnych metod promocji kraju, jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, billboardy, POT chce wykorzystać nowoczesne narzędzia promocyjne. Jednym z nich ma być rejs żaglowca Fryderyk Chopin, który zawinie do portów europejskich.

Wydarzeniu mają towarzyszyć duże imprezy kulturalno-rozrywkowe.