Logo

Marketing MIX

Interaktywna statua Tyskiego

Agencja CAM Media S.A. na zlecenie Komapnii Piwowarskiej do której należy marka Tyskie przygotowała pierwszą w Polsce interaktywną kampanię na nośniku wielkoformatowym reagującą na SMSy. Motyw Statuy Wolności i  przewrotne hasło „Duma Amerykanów" pojawiły się na początku kwietnia na dwóch wielkoformatowych nośnikach w Polsce: w Warszawie (przy Rondzie Dmowskiego na budynku Hotelu Metropol) oraz w Poznaniu (przy ul. Półwiejskiej). Tak właśnie rozpoczęła się pierwsza odsłona nowej kampanii Tyskiego – największej polskiej marki piwnej.

Pierwszy raz w Polsce reklama wielkoformatowa jest interaktywna. Statua, po wysłaniu SMSa na numer 70 976 (koszt 0,50 gr netto), unosi kufel Tyskiego. Robi to po to, aby napić się Tyskiego – prawdziwej „Dumy Amerykanów”.

Wiemy,  że dziennie prawie 200 warszawiaków sprawdziło, jak symbol Ameryki delektuje się Tyskim.  Nic dziwnego – Statua jest tak samo imponująca, jak samo przedsięwzięcie: wielkość samej ręki to 10 metrów wysokości i 5 szerokości, jej waga – to 400 kilogramów, a silnik poruszający ręką mógłby uruchomić samochód osobowy! Całość konstrukcji waży ponad 1 tonę. Realizacja ta wymagała wykonania nietypowej konstrukcji przestrzennej zamocowanej na bardzo trudnej elewacji hotelu Metropol.

Jak mówi Marcin Gąsior, odpowiadający za projekt w CAM Media: „Trudność polegała na tym, że zamiast płaskiej ściany, do której można łatwo przytwierdzić ruchomy element, mieliśmy do wykorzystania przestrzeń balkonów wnękowych. To wymusiło na nas zastosowanie konstrukcji stalowej, opartej na słupach umocowanych pomiędzy kondygnacjami na balkonach. Trzeba było bowiem przenieść obciążenia ruchomej, bardzo ciężkiej ręki. Dodatkowym utrudnieniem był zastosowanie mechanizmu poruszającego cały element ruchomy w taki sposób, aby uciążliwość akustyczna dla mieszkańców hotelu była jak najmniejsza. ”

Pomysł takiej kampanii na polskim rynku nośników wielkoformatowych jest absolutnie pionierski, i jak zawsze bywa z takimi projektami, obarczony był dużym ryzykiem. Za koncepcję kreatywną kampanii Tyskiego , odpowiedzialna jest agencja TEQUILAPolska. Planowanie i zakup mediów – dom mediowy Starcom.
To nie pierwsza nietypowa realizacja CAM Media. W listopadzie 2010 roku Agencja zrealizowała nowatorski projekt (również dla Kompanii Piwowarskiej) dla marki LECH, wieszając na budynkach…. tiry! „Zielone światlo dla domówki“ – pod takim hasłem CAM Media powiesiła piwne ciężarówki na 8 budynkach w największych miastach Polski.

Aby zobaczyć tę reklamę, wejdź na http://oognet.pl/content/details/276