Logo

Marketing MIX

125 lat Coca-Coli

125. urodziny Coca-Cola to powód do dumy i radości. Świętując tę rocznicę mamy świadomość ogromu pracy, jaką w rozwój firmy włożyło kilka pokoleń dotychczasowych pracowników systemu Coca-Cola. W te urodziny chcielibyśmy też podziękować wszystkim naszym konsumentom i fanom marki, ponieważ bez nich nie byłoby sukcesu naszej marki. — powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych
i komunikacji Coca-Cola Poland Services.

Marka Coca-Cola została stworzona 8 maja 1886 r. – wtedy to John Stith Pemberton, amerykański aptekarz z Atlanty, po raz pierwszy zmieszał dzbanek syropu o barwie karmelu z wodą gazowaną i sprzedał wyprodukowany napój za pięć centów w pobliskiej aptece Jacobs’ów. Dzień, w którym podano pierwszą szklankę Coca-Coli, był niewątpliwie przełomem w historii napojów orzeźwiających.

Obecnie Coca-Cola, od 125 lat, przygotowywana według słynnej, tajnej receptury, bez dodatku konserwantów ani sztucznych aromatów, jest sprzedawana w ponad 206 krajach. System Coca-Cola tworzony przez The Coca-Cola Company oraz firmy odpowiedzialne za rozlewanie i butelkowanie napojów zatrudnia 800 tysięcy osób, posiada 1000 fabryk i daje pracę około 8 milionom ludzi na całym świecie. Firma, która 125 lat temu oferowała jedną markę, ma dzisiaj w swoim portfolio ponad 500 marek i 3500 napojów – trzy razy tyle, co 10 lat temu. 15 z oferowanych przez The Coca-Cola Company marek ma już wartość co najmniej miliarda dolarów. W ofercie produktowej firmy znajduje się ponad 800 produktów o obniżonej lub zerowej zawartości kalorii co stanowi prawie 25% wielkości rocznej sprzedaży.

Będąc synonimem radości, orzeźwienia i wspólnego spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół, Coca-Cola chce nadal inwestować w rozwój firmy i społeczeństw, w których prowadzi swoją działalność w duchu zrównoważonego rozwoju. Nasze priorytety, jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego, to zarządzanie energią i ochrona klimatu, opakowania ii promowanie recyklingu oraz ochrona zasobów wodnych. Nasz globalny cel to rozwój działalności bez wzrostu poziomu emisji CO2 z procesów produkcyjnych.

Od 2005 roku The Coca-Cola Company jest też zaangażowana w ponad 300 projektów, które chronią zasoby wodne w 86 krajach. Niezależni eksperci ocenili, że 31% wody używanej w naszych gotowych napojach, w latach 2005 – 2010 zostało zrównoważone tego typu działaniami. Również opakowania nie są przez firmę Coca-Cola postrzegane jako odpady, ale jako cenne surowce. Z tego względu firma stawia sobie za cel stworzenie obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzanie zużytych na nowe. Inicjowane są programy, które np. przetwarzają butelki PET na trwałe, użyteczne przedmioty – np. krzesło 111 Navy Chair™ wykonane ze 111 butelek PET, owoc współpracy z firmą emeco.

The Coca-Cola Company na całym świecie wspiera również społeczności lokalne promując m.in. aktywność fizyczną szczególnie wśród młodzieży (w Polsce np. turniej Coca-Cola Cup) oraz prowadząc projekty aktywizujące różne grupy społeczne np. kobiety.