Logo

Marketing MIX

Warsztaty SBE – relacja

22 czerwca 2011, przestronna sala Zeus w Mazurkas Conference Center & Hotel **** powitała kilkudziesięciu uczestników warsztatów Stowarzyszenia Branży Eventowej. Tematem głównym spotkania była rozmowa o specyfice planowania cateringu zorganizowanego podczas dużych wydarzeń. Zaproszeni event managerowie mieli także okazję dowiedzieć się jakie obecnie efekty specjalne można zaproponować klientom, oraz gdzie można zorganizować konferencję w Beskidzie Sądeckim. Spotkanie zwieńczone zostało wyśmienitą kolacją zaserwowaną przez kucharzy z Mazurkas Conference Center & Hotel ****

„Niezależnie od tego jak atrakcyjny będzie wasz event, jak świetny zespół będzie grał, jakie przyjdą gwiazdy, goście i tak najbardziej zapamiętają to, co zostało podane i czy im smakowało” – tymi słowami można by podsumować prezentację Michała Kozaka, dyrektora zarządzającego Mazurkas Conference Center & Hotel ****. Należy wierzyć jego doświadczeniu, biorąc pod uwagę fakt, iż w 2010 roku, Mazurkas Catering wydał 550 000 posiłków w całej Polsce. Poza jakością i smakiem, czynnikiem, który ma istotny wpływ na planowanie eventu, jest logistyka organizacji cateringu.  Dlatego ważne jest,  aby podczas wizji lokalnej miejsca eventowego, był także obecny przedstawiciel naszego partnera cateringowego. Uczestnicy warsztatów mogli się także dowiedzieć czym jest ceremoniał gastronomiczny, że kelnerów obowiązuje ruch prawostronny, że należy przewidzieć zaplecze i je oznakować, czym są menu tematyczne itp.  Pan Kozak zapewniał także, że dla Mazurkas Catering „Testing” czyli degustacja proponowanych dań jest inwestycją a nie kosztem i stanowi potwierdzenie dobrej renomy jaką szczyci się  dany partner na rynku. I zgodnie z tą dewizą, uczestnicy na zakończenie warsztatów zostali uraczeni wybornymi ciepłymi i zimnymi daniami podanymi w formie bufetowej przygotowanymi przez Szefa Kuchni Bartłomieja Czerwińskiego , m.in. polędwiczki prosięcia marynowane w trawie żubrowej z karmelizowanymi orzechami, matjas na sałatce z ziemniaków z grillowanym awokado, szparagi otulone makaronem di sepia na maślanym sosie, sola na sosie z gorzkiej czekolady z dodatkiem chilli i imbiru, perlica marynowana w szafranie na sosie z leśnej borówki, smażone truskawki z dodatkiem amaretto, cukru trzcinowego i młotkowanym czarnym pieprzem….

Kolejnym punktem programu była dyskusja o efektach specjalnych. Organizatorom zależało na ukazaniu innego oblicza współczesnych możliwości multimedialnych takich jak np. mapping, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród zleceniodawców.  Piotr Nakielski z Pro 4 Media zapoznał event managerów ze szczegółami tworzenia projektu, od powstania koncepcji i scenariusza, aż po samą realizację. Nie zabrakło także szczegółów technicznych o wykorzystywanym sprzęcie, rozmów o terminach procesu twórczego (od kilku tygodni do kilku miesięcy), o budżetach potrzebnych na zapewnienie takiej nowoczesnej atrakcji. Podczas warsztatów, uczestnicy mieli okazję obejrzeć jeden ze sztandarowych projektów Pro 4 Media, jakim jest promocyjny mapping zrealizowany dla miasta Wiednia. Wydarzenie wzmocnione tego typu symfonią światła i dźwięku będzie z pewnością udane jeśli tylko skorzysta się z rad fachowców, z ich wiedzy oraz opinii.

„Beskid Sądecki to nie tylko zimowa destynacja, bardzo często jest wybierana na wakacyjny wypoczynek przez Gości indywidualnych, jednakże z uwagi na naszą własną stację narciarską jesteśmy częściej odwiedzani zimą, w miesiące wiosenne i jesienne chciałabym zaprosić do nas jak najwięcej firm” – podkreśliła Mirosława Klepacka, dyrektor handlowy kompleksu „Dwie Doliny – Muszyna Wierchomla” prezentując obiekt, w skład którego, oprócz stacji narciarskiej, wchodzi Hotel Wierchomla Ski & Spa Resort***, centrum biznesowe, domki alpejskie, instytut SPA. Tym bardziej, że oferta jest bardzo bogata i pozwala na ciekawe wykorzystanie walorów terenów górskich pod kątem atrakcji eventowych (np. quady, downhill, 4xcross, paintball, off road, itp.). A nie ma nic lepszego niż integracja na łonie przyrody.

Ostatnia część spotkania przeznaczona była tylko dla kobiet. Mężczyźni zostali zaproszeni do rozmów kuluarowych i do degustacji wspaniałych „entrées” przygotowanych przez Mazurkas Catering. Projekt „Obroń się sama”, który prezentowany był przez Roberta Moskwę (ambasadora, pomysłodawcę i prowadzącego zajęcia), jest nie tylko szkoleniem z technik samoobrony, ale także niecodzienną atrakcją mogącą być wykorzystaną podczas eventów wszelkiego typu. Forma zajęć jest bardzo przystępna, czas dostosowywany jest to formuły wydarzenia (od 30 min. lekcji aż po całodniowe seminaria, edycji VIP w prestiżowych miejscach). Ponadto dużo czasu poświęca się również kwestiom teoretycznym : psychologii, strategii i taktyce, co sprawia, iż projekt komunikuje także wartościową społecznie treść. A o tym jak została odebrana lekcja pokazowa,  najlepiej świadczy fakt, iż uczestniczki jednogłośnie wymogły na Stowarzyszeniu Branży Eventowej organizację powtórki jeszcze w lipcu!

Spotkanie SBE pt. „Lasery na widelcu” był ostatnim z cyklu warsztatów zainicjowanych w 2010 roku – „Kierunek na Event”. Ponieważ edukacja jest jednym z głównych celów Stowarzyszenia, już niebawem rozpocznie się nowy projekt, który poświęcony będzie zagadnieniom warsztatu organizacyjnemu Event Managera. Przeszliśmy już wszystkie główne części składowe organizowanego Eventu, teraz zajmiemy się wiedzą związaną z organizacją eventu od strony planowania i obsługi. Zajęcia zostaną podzielone na cztery spotkania, na których będzie można się dowiedzieć z jakich narzędzi korzysta event manager, kto jest predysponowany do takiego zawodu, jak promować event, jak zarządzać czasem eventu. Porozmawiamy też o źródłach inspiracji. „Orbita eventu” – bo tak zatytułowany jest nowy cykl spotkań, już po wakacjach!