Logo

Marketing MIX

BZ WBK z nową agencją od września

Na wrzesień planowane jest zakończenie przetargu na obsługę reklamową BZ WBK. Przy jego realizacji interweniował niedawno Paweł Tyszkiewicz z SAR-u.

Do swojego przetargu reklamowego BZ WBK zaprosił sześć agencji, z których jedna zrezygnowała z walki o ten budżet zaraz po otrzymaniu briefu. Z pozostałymi agencjami bank kontaktował się telefonicznie i mailowo, co wzbudziło zastrzeżenia Stowarzyszenia Agencji Marketingowych SAR, ponieważ jest niezgodne z kodeksem dobrych praktyk przetargowych. Ponadto SAR ocenił, że bank wymaga od agencji zbyt wielu prac przetargowych.

Paweł Tyszkiewicz, członek zarządu SAR-u, spotkał się w tej sprawie z pracownikami departamentu marketingu BZ WBK. Przedstawiciele banku zadeklarowali, że ograniczyli o połowę wymagania wobec agencji biorących udział w przetargu – teraz mają one przygotować tylko po cztery scenariusze spotów. W przetargu nadal uczestniczy pięć firm reklamowych.

BZ WBK planuje rozstrzygnięcie przetargu na wrzesień. Przez ostatnie dwa lata bank obsługiwała agencja GPD Advertising. Firma ta bierze udział w bieżącym przetargu.