Logo

Marketing MIX

POS Media ogłasza partnerstwo strategiczne z HighCo

POS Media Europe oraz francuski HighCo, liderzy na rynku reklamy w sieciach detalicznych, postanowiły połączyć swoje siły, dzięki czemu powstał najsilniejszy na rynku gracz w sektorze reklamy Point-of-Sale.

Partnerstwo, powstałe dzięki przejęciu 48,25% udziałów w POS Media Europe przez HighCo działać będzie na terenie 10 krajów Europy – w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Ukrainie, Turcji, Hiszpanii, Francji, Belgii oraz Wielkiej Brytanii – w których obie spółki reprezentują główne sieci handlowe oraz dostarczają rozwiązania 100 czołowym, europejskim reklamodawcom. HighCo pozyskało udziały od kilku funduszy private equity oraz od założyciela POS Media – Richarda van het Bolschera.

Założona w 1998 roku grupa POS Media jest obecnie największą firmą oferującą rozwiązania reklamowe i medialne w handlu detalicznym w Europie Środkowej. Oferuje szeroką gamę produktów i usług reklamowych, z których każda realizuje różne potrzeby zarówno w miejscu sprzedaży jak i w przestrzeni dookoła niej. Przez lata POS Media zbudowała silne i długoterminowe relacje z czołowymi europejskimi sieciami detalicznymi, w tym z Tesco, Real, Ahold, Carrefour, Kaufland, Metro i Spar oraz producentami dóbr FMCG takimi jak P&G, Unilever, Nestlé, Coca Cola, Danone czy Kraft. W tym czasie POS Media rozwinęła działalność w Polsce, Czechach, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech oraz Słowacji jednocześnie przygotowując się do otwarcia biura w Niemczech i innych krajach europejskich.

Ze szczególnym naciskiem na rozwiązania Point-of-Sale, POS Media, podobnie jak HighCo, odgrywa kluczową rolę na rynku reklamy in-store, materiałów promocyjnych i field marketingu. Dodatkowo wykorzystując bogate doświadczenie HighCo w tzw. couponingu, partnerzy postanowili utworzyć nowy podmiot oparty o 50/50 joint venture, którego zadaniem będzie rozliczanie kuponów w regionie Europy Środkowej.

W chwili obecnej POS Media wraz z HighCo zatrudnia 1000 pracowników będąc tym samym największym pracodawcą na rynku in-store w 10 krajach Europy.

Obie firmy będą dalej rozwijać się pod nadzorem dotychczasowych władz, a Richard van het Bolscher pozostanie CEO Grupy POS Media.

Po ogłoszeniu partnerstwa strategicznego nowi udziałowcy powiedzieli:

Richard Caillat, Prezes Zarządu HighCo : “Nabycie udziałów w POS Media stanowi strategiczny krok HighCo w dalszym rozwoju na arenie międzynarodowej.  Połączenie doświadczenia HighCo na rynku in-store, stosowanych rozwiązań dla detalistów oraz producentów dóbr konsumpcyjnych, z obecnością POS Media w rozwijających się krajach Europy Środkowej tworzy ekscytujące możliwości wzrostu dla obu partnerów”

Richard van het Bolscher, CEO POS Media: “W ciągu ostatnich lat staliśmy się liderem na rynku w każdym z Państw, w których działamy. Osiągnęliśmy to dzięki stworzeniu silnych i trwałych relacji z czołowymi sieciami detalicznymi oraz naszymi reklamodawcami. Relacje te pozwalają nam teraz na szybkie wprowadzanie nowych koncepcji  i usług i dlatego też szukaliśmy partnera, który mógłby nam pomóc w ich opracowywaniu. Jestem równie podekscytowany naszym partnerstwem z HighCo przede wszystkim ze względu na ich obszerne doświadczenie w couponingu, które chcieliby wykorzystać w naszej współpracy.”