Logo

Marketing MIX

Flexvision radzi jak wybrać ekran LED

Wybór ekranu LED nie jest sprawą łatwą. Potencjalny klient staje w obliczu wielu pytań i wątpliwości – począwszy od kryteriów wyboru telebimu, zbyt małej wiedzy na temat znaczenia poszczególnych parametrów dla prawidłowej emisji obrazu, wreszcie tego, który dostawca zagwarantuje profesjonalną obsługę na każdym etapie rozwoju inwestycji. Co powinniśmy wiedzieć, aby zapewnić jej powodzenie – radzi Marcin Gołkowski, Sales Manager w firmie Flexvision.

Wiedzieć więcej

Obserwując rynek łatwo zauważyć, że zmieniła się świadomość potencjalnych klientów. Wynika to m.in. z rozwoju rynku. Klient nie jest już zainteresowany samym zakupem, ale oczekuje od dostawcy fachowości, wiedzy, kompleksowej obsługi na każdym poziomie inwestycji – począwszy od doradztwa przy wyborze nośnika, poprzez montaż, po obsługę serwisową. Z drugiej strony rynek na tyle ewoluował, że jest w stanie dostarczyć wielu rozwiązań, a oferty dystrybutorów są na bieżąco poszerzane. Oczywiście w dalszym ciągu istnieje ryzyko wyboru dostawcy, który nie jest w stanie wskazać rozwiązania adekwatnego do naszych potrzeb. Niemniej coraz częściej zdajemy sobie z tego sprawę i poszukujemy rzetelnych informacji.

„Ilość i jakość zapytań, jakie padają najczęściej, w dużej mierze zależna jest od poziomu wiedzy oraz wymagań potencjalnych klientów. W latach poprzednich  zdecydowana większość pytań dotyczyła podstawowych parametrów technicznych, takich jak wielkość i format ekranu, dobór odpowiedniego rastra wyrażającego gęstość pikseli, waga czy cena. Oczywiście dla osób planujących zakup ekranu LED najważniejsza jest cena, która pozwoli oszacować potrzebny budżet. Należy jednak pamiętać, iż niska cena zawsze ma swoje uzasadnienie, a kupując rzecz podejrzanie tanią i tak zapłacimy za nią dwa razy” – mówi Marcin Gołkowski, Sales Manager Flexvision, i dodaje: „Klient dość często jest zdezorientowany, gdyż wedle specyfikacji technicznych czy atutów wskazywanych w ofercie produkty wydają się być bardzo podobne, a ceny bardzo zróżnicowane. Największym problemem klientów jest zatem dokonanie wyboru dostawcy”.

Ważny nie tylko rozmiar

Rozważając zakup ekranu LED należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych czynników, które mają bezpośredni wpływ na jego cenę oraz jakość. W pierwszym etapie powinniśmy podjąć decyzję co do miejsca instalacji – jest to najważniejsza decyzja w całym przedsięwzięciu, gdyż na tej podstawie dobieramy następnie wielkość, rodzaj, rozdzielczość ekranu, jasność emitowanego obrazu, sposób serwisowania. W przypadku zewnętrznych nośników reklamowych atrakcyjna lokalizacja powinna gwarantować duże natężenie ruchu, odpowiedni czas ekspozycji materiału, bezpieczeństwo i jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców. Oczywiście ważne są również kwestie finansowe, jak wysokość czynszu za dzierżawę, ale przede wszystkim należy sugerować się atrakcyjnością tych pierwszych czynników.

Parametrem telebimu decydującym o jego możliwościach jest raster, czyli tzw. PITCH – to najprościej mówiąc odległość pomiędzy środkami sąsiadujących ze sobą pikseli wyrażona w milimetrach. Im mniejsza wartość, tym większa gęstość, czyli lepsza jakość obrazu. Ważne jednak, aby wartość PITCH była dobrana optymalnie, gdyż z jednej strony wraz z poprawą parametru wzrasta jakość obrazu, z drugiej niestety koszty zakupu i eksploatacji (np. koszty energii). Przyjmuje się zwyczajowo wiele uproszczeń – PITCH 30-40 jest wykorzystywany do wyświetlania wizualizacji oraz napisów reklamowych, PITCH 16-25 do emisji zewnętrznych spotów reklamowych, natomiast ekrany o bardzo małym PITCH dedykowane są do wnętrz – w tym przypadku odległość wizyjna jest niewielka.

„Uważam, że w pierwszej kolejności powinniśmy kierować się ustaleniem wielkości ekranu, do tego jednak konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: Gdzie ekran ma być zainstalowany? Czy są jakieś ograniczenia dotyczące wagi, wysokości, kąta widzenia? Jakiego rodzaju informacje mają być wyświetlane? Z jakiej minimalnej i maksymalnej odległości powinien być widoczny emitowany kontent? Wiele osób w branży uważa, że należy wybrać jak najmniejsze PITCH. Inni mówią o tym, aby ekran był jak największy. Obie te wartości są ważne. Jednak warto postawić się w sytuacji reklamodawcy, dla którego ważniejsza jest wielkość nośnika” – mówi specjalista z Flexvision.